Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Breiđamerkursandur, beter bekend als Diamond Beach, niet ver van Jökulsárlón. Je moet er wel een eindje wandelen om een beetje een rustig plekje te vinden...
Voor zover ik als IJsland-fanatiekeling meen te weten is de juiste naam van deze locatie : Fellsfjara (verbeter me gerust).
De naam "diamond beach" is uitgevonden door amerikaanse toeristen en dat moet nu met alle geweld gepushed worden. Zelfde geldt voor "black beach" die in feite Reynisfjara heet en de E15 die in feite Eyjafjallajökull heet (maar dat ze niet kunnen uitspreken).
Breiđamerkursandur is iets heel anders. Aub respecteer de IJslandse namen.
@ de TS : zonder het over de foto te willen hebben (goede foto overigens), ik heb daar meerdere malen mijn tentje opgezet toen het nog mocht en bij "nacht" en ontij uit mijn warme slaapzak gekropen om het juiste licht te hebben. Sommige foto's krioelen van het ijs, anderen hebben amper een paar stukken.
Het antwoord ligt bij de getijden. Je hebt afgaand getij nodig, dan zit er beweging in de ijsbergen van Jökulsárlón, dan pas spoelen ze massaal aan. Bij opkomend getij en zeker in de zomer gebeurt het smelten echt wel heel snel.
Je hebt jammer genoeg wel de sneeuwgorzen en de zeehondenkolonie gemist
Fellsfjara is inderdaad de naam.voor het specifieke strand dat gelegen is in de Breiđamerkursandur.
De zeehonden waren gewoon aan het jagen in de Jökulsá á Breiđamerkursandi. Die staan op andere foto's.
Comment