Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pleiaden cluster ofwel de "zeven zusters"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pleiaden cluster ofwel de "zeven zusters"

Pleiaden 1 by Philip Lauwerys, on Flickr

Staat er prima op, zo te zien heb je nog redelijk wat meer integratietijd nodig om de details er te laten uitkomen, want er zit veel meer in dit target.
    Maar meer integratietijd wil zeggen heldere nachten, en laat het nu net daar de afgelopen drie maanden aan mankeren spijtig genoeg.
    Bij mij is het zeker al zo lang geleden dat ik nog eens wat data heb kunnen verzamelen, ik blijf met onafgewerkte projectjes zitten ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dat is zo. Deze is slechts data van 1u . Maar hopelijk in het weekend nog helder weer zodat ik meer kan fotograferen.
      Volgende stap is toch een astro kamera aanschaffen.
      Ik ben gebeten door de astromicrobe, 't gaat weer geld kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ippe Bekijk bericht
        Dat is zo. Deze is slechts data van 1u . Maar hopelijk in het weekend nog helder weer zodat ik meer kan fotograferen.
        Volgende stap is toch een astro kamera aanschaffen.
        Ik ben gebeten door de astromicrobe, 't gaat weer geld kosten
        lol, tja .... "the famous rabbit hole of astrophotography"

grts
        Sieg

Comment

Knap ! maar niet echt iets voor mij om te doen ...
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

altijd mooi om een foto van het heelal te aanschouwen, knappe plaat

Comment

Dank u,
              Mijn astro kamera is onderweg en dan nog uitvissen wat de beste instellingen zijn.
              Mooie bezigheid naast de gewone fotografie.
              Alleen 's avonds in de kou buiten staan is geen pretje maar je moet er iets voor over hebben, toffe hobby

Comment

Dank u,
                Mijn astro kamera is onderweg en dan nog uitvissen wat de beste instellingen zijn.
                Mooie bezigheid naast de gewone fotografie.
                Alleen 's avonds in de kou buiten staan is geen pretje maar je moet er iets voor over hebben, toffe hobby
                Welke camera heb je aangeschaft ?

grts
                Sieg

Comment

Zwo asi 533 voor de redcat 51. Volgtelescoop met asi120mm en de Asiair mini.
                  Zou voldoende moeten zijn om de knepen van het vak onder de knie te krijgen.
                  Momenteel heb ik goede resultaten met de Fuji xt5 maar ik vind het zonde om deze 's nachts buiten te laten staan.

Comment

Zwo asi 533 voor de redcat 51. Volgtelescoop met asi120mm en de Asiair mini.
                    Zou voldoende moeten zijn om de knepen van het vak onder de knie te krijgen.
                    Momenteel heb ik goede resultaten met de Fuji xt5 maar ik vind het zonde om deze 's nachts buiten te laten staan.
                    Prima camera, ik heb 'm ook liggen maar gebruik hem amper.
                    Persoonlijk ben ik niet zo voor de vierkante sensor, dus meestal gebruik ik 'm dan wel in galaxy seizoen op de sct

Qua instellingen voor de asi533, neem je gain 100 en een offset van 50 dat zijn de beste instellingen voor deze camera
                    Belichtingstijden kies je uiteraard zelf, hoe meer lichtvervuiling je hebt hoe korter je uw subs moet maken.
                    Bij mij is het bortle 4 à 5 en ik neem meestal belichtingen van 180sec tot 300sec., afhankelijk van hoeveel storend maanlicht er is

Hopelijk heb je er iets aan en moest je nog vragen hebben ...

grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 19 februari 2025, 16:05.

Comment

Working...
                    X