Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit doet mij besluiten mijn activiteiten op BD stop te zetten ,ik doe heel veel moeite om te trachten op iedereen een kleine reactie ,tip ,beetje hulp te geven aan wie nog aan het leren is bvb ,maar zoals ik nu weer zie staat deze foto al 2 dagen op het forum ,wordt amper bekeken ,reacties "nul" ,vertel mij waarom ik hier nog tijd zou insteken ?
Het mooie blinkende forum van weleer is voorbij ,ik kijk er met heimwee op terug en nu doet het pijn om dit zien ten onder te gaan , weinig doen nog wat moeite om te reageren maar verlangen wel een reactie .
Jullie zouden dit enig forum waar je door tips en hulp in vorm van kritiek en reactie te steunen ,(ik betaal trouwens ieder jaar mijn lidgeld voor ondersteuning ) .
Ooit heb ik hier zo goed als alles geleerd ,vrienden leren kennen , "BD live"een groot evenement waar we elkaar tegenkwamen tussen standjes (ik mocht zelf toen nog een lezing geven over macrofotografie ,mijn passie van toen ) ,SD(shooting days) die georganiseerd werden ,weer een gelegenheid om collega's te leren kennen , kortom zoveel herinneringen in die 16 jaar dat ik lid was .
Miss is het concept verouderd ,maar op geen enkele ander forum of sociaal media krijg je buiten een like , prachtig of wow een eerlijke reactie die je helpt beter te worden ,een leerschool op zich .
De goeie ouwe knarren zijn allang van het schip gesprongen buiten nog een paar enkelingen .
Een forum houd maar stand door een beetje geven en nemen ,je post een foto en bekijkt foto's en geef een kleine reactie .
Daarom beste vrienden heb ik na al heel lang te twijfelen besloten ook het schip te verlaten (de kapitein zal waarschijnlijk als laatste blijven ) .
Maar het is vooral jullie die beslissen om dit staande te houden ,steun dit forum en gebruik het voor jullie mooie hobby ,ik heb mijn best gedaan .
Hopelijk blaast een nieuwe generatie opnieuw wind in de zeilen !
Dank voor de vele mooie jaren en dank vooral aan het team die dagelijks hun best doen om dit te leiden en dit ooit uit de grond gestampt hebben .
Dank aan al de mensen die hebben gereageerd en mijn foto's bekeken
Dank voor de vele hofnominaties !
Dank voor de vele vrienden die ik in levende lijve hier heb leren kennen .
Ik zal het missen .
Groetjes Patrick .
* Miss komen we elkaar nog tegen op andere plaatsen waar ik ook actief ben .
Sorry Patrick, zelf ben ik de laatste maanden om diverse redenen minder actief hier, vandaar dat ik hier nog niet gereageerd had.
Op deze foto heb ik elders al wel gereageerd op een plek waar ik eigenlijk veel minder actief ben maar toevallig kwam ik daar al terecht.
We gaan u hier per direct al missen al ben ik ervan overtuigd dat we u hier nog niet helemaal kwijt zijn want dat is toch mijn gevoel als ik dit bericht lees.
Aan dat soms erg weinig reageren heb ik mij ook al bijna dood geërgerd maar tot op heden overleef ik het nog.
Op BD ga ik u zeker missen en al kom ik u elders tegen, dat is altijd anders, BD was ons eerste contact en daar heb ik alvast een en ander aan overgehouden.
Wat dit beeld betreft: Ik sta stomverbaasd dat hier nog geen reacties kwamen, waarschijnlijk is iedereen zo onder de indruk van dit prachtige beeld dat ze gewoonweg de woorden niet vinden
Wat een timing ... en die flare zal er op wijzen dat je hier een zeer zeldzame heilige Pelikaan in het vizier had
Deze oude knar geeft u hier met de maximumscore
pijnlijk; ik zal den missen. Hier kan ik nog een gans epistel aanhangen van bedenkingen, veelal herhalingen van reeds eerder geposte berichten. Het probleem werd ook aangekaart op de algemene vergadering.
Mag ik misschien toch enkele punten herhalen:
-zelf heb ik me ook al herhaaldelijk geërgerd als er totaal geen reactie op een door mij ingezonden beeld kwam. Dan vraag ik me af waarom ikzelf wel die moeite doe. Zelf stel ik wel een limiet aan het aantal reacties per dag. (het verwondert me dat ik dit beeld niet van commentaar heb voorzien)
-een frans spreekwoord zegt: quand les dégoutés s'envont, il n'y a que les dégoutants qui restent. Dat zet me er toe aan toch een bijdrage te blijven leveren. Een soort verantwoordelijkheidsgevoel en schuldaflossing ?
-sommigen wensen enkel positieve commentaar, wat me ertoe aanzet om totaal geen commentaar te leveren: het educatief aspect gaat dan totaal verloren. Soms bevalt me een beeld niet, maar kan mijn opmerking kwetsend zijn waardoor ik me onthou en het beeld aan me laat voorbijgaan. Ooit probeerde ik dat op te lossen met een privebericht, maar kreeg daar razende commentaar op van de bestemmeling die me blokkeerde; nooit meer dus.
- Social media (facebook-versie van Belg Dig) vormen geen volwaardig alternatief voor het Forum hier: zelden commentaar, maximaal een 'bravo" . De foto als wegwerpproduct: gezien en weg. Hoe kan je daarmee bijleren?
Ach, elke vogel zingt zoals hij gebekt is. Ik ben blij met de contacten die ik hier heb en mag houden. Maar wees ervan overtuigd dat ieder die de club verlaat een groter gat achterlaat van je zelf zou denken.
Prachtige en bijzondere foto, maar daar gaat het hier niet om.
Dit is niet het eerste forum dat onverklaarbaar in slaap valt. Ik ben hier al enkele keren gestopt en evenveel keren voorzichtig teruggekeerd, zo ook de voorbije week.
Komen kijken doe ik nog en dan laat ik nog wel eens een commentaar achter. Ik kom ook niet regelmatig in alle onderdelen rondneuzen.
Met fotograferen en posten moet ik weer een tijdje stoppen met als voordeel dat ik me niet kan ergeren aan de weinige reacties . . .
Ik wens iedereen nog heel veel fotoplezier en positieve feedback van familie en vrienden, bij gebrek aan het levendige Belgiumdigital van weleer.
Heel knappe - weeral - een supermoeilijke panning met die zon erachter.
Ik begrijp je wel hoor - maar ik denk anderzijds dat je - steeds topfotos producerend - qua commentaar krijgen betreft hier wel hoog boven het gemiddelde uittorent.
Ik heb in het algemeen - bij jan en alleman - vele commentaren geschreven - zonder er terug te krijgen.
Mijn stelling is altijd geweest dat je 5 commentaren zou moeten schrijven alvorens je een nieuw topic kan starten
BD zou er misschien over moeten nadenken om het gewoon zichtbaar te maken hoeveel comments iemand schrijft (naast de profielfoto is nog plaats )
Als wie niet schrijft zelf geen commentaar krijgt dan zal die op de duur bijsturen of wegblijven denk ik
Groet en denk er toch nog maar es over na
Peter
Jammer dat je stopt. Ikzelf kom om de zoveel dagen eens piepen.
Op jouw foto's kon ik enkel positief commentaar geven
Heb je ergens een flickr of andere gallerij waar je je foto's online zet? Ik zou het spijtig vinden moest ik je fotografische avonturen niet meer kunnen volgen.
BTW, dit is een fantastische foto. Wat een timing!
Dit doet mij besluiten mijn activiteiten op BD stop te zetten ,ik doe heel veel moeite om te trachten op iedereen een kleine reactie ,tip ,beetje hulp te geven aan wie nog aan het leren is bvb ,maar zoals ik nu weer zie staat deze foto al 2 dagen op het forum ,wordt amper bekeken ,reacties "nul" ,vertel mij waarom ik hier nog tijd zou insteken ?
Het mooie blinkende forum van weleer is voorbij ,ik kijk er met heimwee op terug en nu doet het pijn om dit zien ten onder te gaan , weinig doen nog wat moeite om te reageren maar verlangen wel een reactie .
Jullie zouden dit enig forum waar je door tips en hulp in vorm van kritiek en reactie te steunen ,(ik betaal trouwens ieder jaar mijn lidgeld voor ondersteuning ) .
Ooit heb ik hier zo goed als alles geleerd ,vrienden leren kennen , "BD live"een groot evenement waar we elkaar tegenkwamen tussen standjes (ik mocht zelf toen nog een lezing geven over macrofotografie ,mijn passie van toen ) ,SD(shooting days) die georganiseerd werden ,weer een gelegenheid om collega's te leren kennen , kortom zoveel herinneringen in die 16 jaar dat ik lid was .
Miss is het concept verouderd ,maar op geen enkele ander forum of sociaal media krijg je buiten een like , prachtig of wow een eerlijke reactie die je helpt beter te worden ,een leerschool op zich .
De goeie ouwe knarren zijn allang van het schip gesprongen buiten nog een paar enkelingen .
Een forum houd maar stand door een beetje geven en nemen ,je post een foto en bekijkt foto's en geef een kleine reactie .
Daarom beste vrienden heb ik na al heel lang te twijfelen besloten ook het schip te verlaten (de kapitein zal waarschijnlijk als laatste blijven ) .
Maar het is vooral jullie die beslissen om dit staande te houden ,steun dit forum en gebruik het voor jullie mooie hobby ,ik heb mijn best gedaan .
Hopelijk blaast een nieuwe generatie opnieuw wind in de zeilen !
Dank voor de vele mooie jaren en dank vooral aan het team die dagelijks hun best doen om dit te leiden en dit ooit uit de grond gestampt hebben .
Dank aan al de mensen die hebben gereageerd en mijn foto's bekeken
Dank voor de vele hofnominaties !
Dank voor de vele vrienden die ik in levende lijve hier heb leren kennen .
Ik zal het missen .
Groetjes Patrick .
* Miss komen we elkaar nog tegen op andere plaatsen waar ik ook actief ben .
Hey Patrick, ik begrijp je volkomen..ikzelf reageer niet veel omdat het geen zin heeft... ik krijg ten andere ook weinig reacties op mijn posts ( niet dat ik het belangrijk vind hoor)... maar zoals je zeker weet als lange gebruiker van het forum dat de meeste van de beste fotografen (waartoe ik jou ook onder versta) dit podium verlaten hebben. De redenen zijn veelvuldig maar een van de redenen is zeker dat de "groten" weinig of geen waardering kregen en er genoeg van hadden van fotos te zien beloond worden die bij de meesten in de vuilbak zouden belanden. Ik ga hier verder geen woorden meer aan besteden... ik zal nog wel eens posten enkel om te posten en zeker niet om reacties te krijgen. Ik zal zeker uw fotos nog bekijken op andere sites. Bedankt alleszins voor al het moois dat je hebt getoond.
Beste Patrick, spijtig dat je dit forum verlaat omdat je naar je zin niet genoeg reacties krijgt. Wat moet ik dan zeggen in het forum Evenementen. Als je daar in 1 week enkele reacties krijgt op je geposte foto mag je al tevreden zijn en dan spreken we nog niet over het aantal kijkers dat hier in deze rubriek gemakkelijk 3 à 4 x maal hoger ligt. Ik heb enkele weken geleden een foto gepost en een week nadien hadden 19 mensen de moeite gedaan om eens te kijken zonder een reactie te schrijven. Ik weet dat ik niet veel foto's van jouw van een reactie heb voorzien, maar na controle was dat van u zijde ook niet het geval, 2 op 4 jaar. Zo zie je maar als je langs 2 zijden kijkt.
Over de foto nu: een mooie en sfeervolle foto met juist in het midden van de flare een vogel. Knap werk.
Oorspronkelijk geplaatst door Johan VerbiestBekijk bericht
Beste Patrick, spijtig dat je dit forum verlaat omdat je naar je zin niet genoeg reacties krijgt. Wat moet ik dan zeggen in het forum Evenementen. Als je daar in 1 week enkele reacties krijgt op je geposte foto mag je al tevreden zijn en dan spreken we nog niet over het aantal kijkers dat hier in deze rubriek gemakkelijk 3 à 4 x maal hoger ligt. Ik heb enkele weken geleden een foto gepost en een week nadien hadden 19 mensen de moeite gedaan om eens te kijken zonder een reactie te schrijven. Ik weet dat ik niet veel foto's van jouw van een reactie heb voorzien, maar na controle was dat van u zijde ook niet het geval, 2 op 4 jaar. Zo zie je maar als je langs 2 zijden kijkt.
Over de foto nu: een mooie en sfeervolle foto met juist in het midden van de flare een vogel. Knap werk.
Groetjes Johan
Johan klopt niet helemaal hoor ,De reden dat ik op jou foto's niet heb gereageerd is omdat jij zo goed als nooit in landschap post , op evenementen ben ik niet actief ,ik reageer alleen in het rubriek dat ik zelf altijd post , ook in dit rubriek kan ik het meest helpen omdat het mijn ding is ,het forum is ook te groot om overal te reageren . Het gaat vooral over de mensen die altijd in natuur en landschap posten ,soms zou ik ook al eens reageren in dieren omdat ik daar heel soms ook eens post , vroeger was dit macro .
Ik heb echt getracht dagelijks te reageren op bijna elke foto die binnenkwam , en mensen te helpen beter te worden in hun hobby , ik zit niet voor niets aan bijna 29000 berichten met een gemiddelde van 4,33 per dag . Dat reageren werd ook niet altijd in dank afgenomen ,sommige kunnen niet tegen kritiek , hoewel het altijd goed en opbouwend bedoeld was .
Vele anderen heb ik dan wel kunnen helpen en hebben ook dankbaarheid getoond .Het waren ook altijd dezelfde mensen die een reactie plaatsten ,ik mocht zelfs niet klagen over de hoeveelheid reacties die ik kreeg .
Maar daar gaat het eigenlijk allemaal niet om ,ik mis het forum als weleer , het leeft niet meer ,als je vroeger een foto poste stond hij de dag nadien al op pagina 2 , dat is voorbij ,nu moet je 2 dagen wachten om een reactie .
Ik zal het ook niet allemaal opnieuw uitleggen , het meeste staat bovenaan waarom ik het forum verlaat .
Nog veel plezier in je hobby Johan
Comment