Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Jolleke ,ik heb de foto eens binnengehaald want ik vermoed dat de WB niet goed staat , wat ik gedaan heb met de WB pipet op het huisje geklikt (ik zoek altijd een wit of grijs punt in de foto ,huisje zou wit moeten zijn ) en daarna de levendigheid iets terug geschroefd "dit" zou het resultaat moeten zijn ,als je wilt dat ik de link verwijder zeg maar
Dankjewel voor de reacties!
Ik vond ook iets ‘niet juist’ aan de kleuren en heb er verschillende keren aan trachten te ‘sleutelen’ maar ik kreeg eigenlijk geen betere resultaten… bopatje dankjewel, zo ziet hij er inderdaad veel beter uit! Ik plaats een update.
Update geplaatst met verbeterde (denk ik - vind ik) witbalans.
De up is idd al heel wat beter ,ik vermoed dat je het blauw hebt weggefilterd , gemakkelijkst is je foto openen in PS ,openen in de RAW filter ,WB , pipet op huisje richten en klik als het dan iets te overdreven is of omgekeerd nog wat aanpassen ,of in LR meteen met pipet op huisje klikken
Grijs Patrick
De up is idd al heel wat beter ,ik vermoed dat je het blauw hebt weggefilterd , gemakkelijkst is je foto openen in PS ,openen in de RAW filter ,WB , pipet op huisje richten en klik als het dan iets te overdreven is of omgekeerd nog wat aanpassen ,of in LR meteen met pipet op huisje klikken
Grijs Patrick
Ik had het eens op jouw manier geprobeerd, maar heb daarbij denk ik iets verkeerd gedaan want vond het niet goed zo. Dan ben ik eens ten rade gegaan bij wat youtube filmpjes, maar heb inderdaad de indruk dat het niet helemaal is 'zoals het zijn moet'... dus nu toch nog eens geprobeerd zoals jij me aanraadde, mijn eerste reactie was: aii, veel te gelig... maar ik denk dat ik het - na een hele tijd aan de kleuren sleutelen - op de duur gewoon niet meer goed zag. Een poosje afstand genomen en dan teruggekeken en nu ziet hij er toch wel veel 'juister' uit qua kleuren.
Dus bij deze nogmaals een update... kijk maar eens en geef gerust nog tips!
Die laatste is het helemaal kijk maar eens naar de aarde en de grassen ,dat ziet er nu mooi natuurlijk uit ,ook het huisje is mooi wit van kleur ,en de lucht en voorgrond vormen een mooie warme gloed ,blij dat ik kon helpen
Comment