Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seljalandsfoss

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Seljalandsfoss

Enkele jaren geleden heb ik een variant van dit reeksje gepost ,
    Ik krijg nu de rillingen van krijg als ik zie hoe ik ook vroeger de fout maakte mijn foto's over te bewerken ,
    De schuivertjes waren zo verleidelijk dat men eigenlijk niet besefte dat je je eigen beeld om zeep hielp ,
    Deze foto is nu amper bewerkt , alleen plaatselijk ,zoals storende elementen verwijderen ,en de normale aanpassing .
    Deze waterval vind ik toch één van de mooiste vooral omdat je achter waterstraal kan staan ,
    ik heb bewust die ene toerist in beeld gelaten om de verhouding wat te kunnen inschatten .
    .
    Graag doorklikken voor originele en scherpe versie
    .

Dank om te kijken

Mooi beeld en je wordt nog een wijze man
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

wat ik vandaag "normale aanpassing" vind, is niet wat ik 10 jaar geleden "normale aanpassing" vond en dan spreek ik nog niet van evolutie in de technologische mogelijkheden. Moeten we ook in ogenschouw nemen.
      Wel eigenaardig dat je de long time exposure tot het melkstadium (sorry, ik meen hier de terminologie van een bekend medewerker over) behoudt; tenzij je maar 1 exposure time in het archief teruggevonden hebt, natuurlijk).
      Ook eigenaardig dat wie daar ooit beelden is gaan schieten, niet anders wil dan er opnieuw naar toe te trekken. Zelfs met 10 jaar strammere gewrichten.
      Ach de heimwee duikt weer op. Sorry.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        wat ik vandaag "normale aanpassing" vind, is niet wat ik 10 jaar geleden "normale aanpassing" vond en dan spreek ik nog niet van evolutie in de technologische mogelijkheden. Moeten we ook in ogenschouw nemen.
        Wel eigenaardig dat je de long time exposure tot het melkstadium (sorry, ik meen hier de terminologie van een bekend medewerker over) behoudt; tenzij je maar 1 exposure time in het archief teruggevonden hebt, natuurlijk).
        Ook eigenaardig dat wie daar ooit beelden is gaan schieten, niet anders wil dan er opnieuw naar toe te trekken. Zelfs met 10 jaar strammere gewrichten.
        Ach de heimwee duikt weer op. Sorry.
        Ja die heimwee naar daar ken ik ,eens je daar geweest bent laat het je niet meer los , ik noem dit ginder planeet IJsland , waar water ,ijs en vuur samenkomen .
        de long exposer is idd maar 1 foto , de sluitersnelheid is 1,5 sec juist goed om de straal vloeiend te krijgen en nog geen beweging in de wolken te hebben ,die gingen ook bijna stil .
        vroeger wou ik meer "melk" voor dergelijke watervallen , nu tegenwoordig is de sluitertijd korter tot ong 1/3 de sec ,dan zie je meer het vallende water , dat is ook een evolutie die je meemaakt met de tijd
        dank voor de reacties tot nu toe

Last edited by bopatje; 30 december 2024, 23:46.

Comment

Mooi maar geen fan van de sluitertijd. (maar dat is hier bekend).
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat mij betreft kan hij zo aan de muur

Comment

Ben normaal ook geen fan van het 'melk' water; Maar in deze zal ik mijn mening moeten herzien, de foto is buiten proportie mooi
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

fraaie plaat

Comment

machtig beeld
                  mijn website : klik

Comment

Mooie foto van een mooie waterval

(ooit sta ik daar ook nog eens terug )

Comment

Proficiat

Comment

Indrukwekkend! Proficiat!
                        Geyst

Comment

Dikke plak, zeker weten. Proficiat met je HOF

Comment

Wow Patrick, wat een mooie gouwe ouwe om het jaar mee te beginnen. Proficiat!

Comment

Meer moet dat niet zijn, toch? Overbewerking helpt een beeld inderdaad heel vaak om zeep. Tof dat je met het oog daarop opnieuw naar je beelden kijkt en er iets veel mooiers van maakt! Proficiat met je HOF!
                              Grt, Ingrid.
                              Ingrid Vekemans Photography
                              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                              http://www.ingridvekemans.com

Comment

Working...
                              X