Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Lake District 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] The Lake District 2

Graag doorklikken voor volledige scherpte

.

.
    Dank om te kijken

prachtige kleuren, goed gekozen cs
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

hoe doet ie het toch altijd ?
      prachtig!
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        hoe doet ie het toch altijd ?
        prachtig!
        Gewoon "klik"
        dank voor het reageren

Comment

Prachtig werk.

Comment

Het is hier op het forum zo dood als een pier, lijkt mij bijna de moeite niet om nog iets te posten , toch dank voor de reacties

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Comment

Het is hier inderdaad stilletjes.

Knap licht heb je hier. Compositie vind ik dan weer wat minder. De zon trekt hier nogal veel aandacht weg van het hoofdonderwerp (bergen).

Enne...blijven posten zou ik zeggen. Men kan er altijd iets van bijleren. Ale ik toch

Mvg kurt

Comment

fraaie plaat

Comment

Het licht op het water is erg mooi zo en de laagjes in de achtergrond vind ik ook wel zeer mooi !
                  Die lichtstreep aan het eind van het meer vind ik ook wel leuk !
                  Knap totaalbeeld
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Vind het ook een hele mooie, vooral de lichte driehoek vooraan geeft het beeld voor mij iets extra.

Iets algemeens maar jij vermeld het altijd dat je moet doorklikken voor de scherpte maar voor mij maakt dat eigenlijk geen verschil. Ik zie jouw foto's zo al helemaal scherp.
                    I put the sexy in dyslexia

Comment

Aan chatGtp de volgende vraag gesteld.
                      Kun je beschrijven wat je ziet op deze foto en wat kan er beter aan deze foto.
                      Deze foto toont een serene zonsondergang (of zonsopkomst) boven een meer, met een silhouet van bergen en bomen in de achtergrond. Het lichtspel is zacht en creëert een rustige en contemplatieve sfeer. Beschrijving van de foto
                      1. Voorgrond: Een stil meer met licht gerimpeld water, waarin de zachte gele en oranje tinten van de lucht weerspiegeld worden.
                      2. Middenvlak: Donkere silhouetten van bomen en struiken langs de oever, die bijdragen aan de diepte van de compositie.
                      3. Achtergrond: Glooiende bergen die trapsgewijs in de verte verdwijnen, met een lichte waas die zorgt voor een gevoel van diepte en mysterie. De lucht heeft zachte pastelkleuren, wat de aandacht naar het bovenste deel van de foto trekt.
                      4. Belichting: De foto maakt effectief gebruik van tegenlicht om de contouren van de bergen te benadrukken, met een rustige balans tussen licht en schaduw.
                      Wat kan er beter aan de foto?
                      1. Details in de schaduwen: De silhouetten van de bomen en bergen zijn mooi, maar mogelijk te donker. Het oplichten van schaduwen in nabewerking kan wat details in de vegetatie terugbrengen zonder het silhoueteffect te verliezen.
                      2. Reflectie in het water: De weerspiegeling in het meer is subtiel en goed gevangen, maar kan wat meer helderheid of levendigheid krijgen om meer aandacht te trekken.
                      3. Compositie: Het huidige beeld is goed uitgebalanceerd, maar het toevoegen van een visueel ankerpunt, zoals een roeiboot of vogel op het water, kan meer interesse opwekken.
                      4. Kleurverzadiging: De kleuren in de lucht zijn natuurlijk en zacht, maar een lichte boost in de verzadiging kan het beeld krachtiger maken.
                      5. Horizontale lijn: De horizon lijkt recht, wat goed is. Er kan echter wat meer nadruk worden gelegd op de scheiding tussen water en bergen met extra contrast of helderheid.
                      Positieve punten
                      • Het gebruik van atmosferische mist en lagen voegt een prachtige diepte toe.
                      • De rustige compositie en kleuren zorgen voor een kalmerende sfeer.
                      Last edited by LFR; 25 november 2024, 20:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                        Aan chatGtp de volgende vraag gesteld.
                        Kun je beschrijven wat je ziet op deze foto en wat kan er beter aan deze foto.
                        Deze foto toont een serene zonsondergang (of zonsopkomst) boven een meer, met een silhouet van bergen en bomen in de achtergrond. Het lichtspel is zacht en creëert een rustige en contemplatieve sfeer. Beschrijving van de foto
                        1. Voorgrond: Een stil meer met licht gerimpeld water, waarin de zachte gele en oranje tinten van de lucht weerspiegeld worden.
                        2. Middenvlak: Donkere silhouetten van bomen en struiken langs de oever, die bijdragen aan de diepte van de compositie.
                        3. Achtergrond: Glooiende bergen die trapsgewijs in de verte verdwijnen, met een lichte waas die zorgt voor een gevoel van diepte en mysterie. De lucht heeft zachte pastelkleuren, wat de aandacht naar het bovenste deel van de foto trekt.
                        4. Belichting: De foto maakt effectief gebruik van tegenlicht om de contouren van de bergen te benadrukken, met een rustige balans tussen licht en schaduw.
                        Wat kan er beter aan de foto?
                        1. Details in de schaduwen: De silhouetten van de bomen en bergen zijn mooi, maar mogelijk te donker. Het oplichten van schaduwen in nabewerking kan wat details in de vegetatie terugbrengen zonder het silhoueteffect te verliezen.
                        2. Reflectie in het water: De weerspiegeling in het meer is subtiel en goed gevangen, maar kan wat meer helderheid of levendigheid krijgen om meer aandacht te trekken.
                        3. Compositie: Het huidige beeld is goed uitgebalanceerd, maar het toevoegen van een visueel ankerpunt, zoals een roeiboot of vogel op het water, kan meer interesse opwekken.
                        4. Kleurverzadiging: De kleuren in de lucht zijn natuurlijk en zacht, maar een lichte boost in de verzadiging kan het beeld krachtiger maken.
                        5. Horizontale lijn: De horizon lijkt recht, wat goed is. Er kan echter wat meer nadruk worden gelegd op de scheiding tussen water en bergen met extra contrast of helderheid.
                        Positieve punten
                        • Het gebruik van atmosferische mist en lagen voegt een prachtige diepte toe.
                        • De rustige compositie en kleuren zorgen voor een kalmerende sfeer.
                        en nu jou mening

Comment

Tis stief skwoane.

Comment

Working...
                          X