Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oogst van ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Oogst van ...

Ik moest denken aan jou, bopatje, toen jij jouw foto postte, was ik ook net klaar met 'shooten' van deze mooie hooibalen...
    Of tarwe? Ik heb er niet zo'n verstand van om eerlijk te zijn...
    Nog steeds mijn eerste stapjes aan het zetten in landschapsfotografie hoor...

Update: pano versie

Last edited by Jolleke; 24 september 2024, 11:37.

De foto in het algemeen is mooi , maar miss had je hier beter een keuze gemaakt ,ofwel de wegel , of dichter bij de strobalen , als je nu in de foto kijkt is het eerst wat je ziet "de wegel" en die brengt je blik terug uit beeld en het rechtste gedeelte blijft onbelangrijk , ik weet niet wat rechts aan de horizon is maar als dit meer open was zou het goed geweest zijn wat verder op de wegel te te gaan en meer naar rechts fotograferen dan heb je (waarschijnlijk) ook die bomen niet die de diepte beperken . dus kort gezegd wat verder de wegel op, iets dichter bij de balen , en daar ergens tussen de balen een goede compo zoeken Mijn gevoel hè
    Deze foto zou ook sterker ogen met een heel stuk lucht eraf en een pano formaat met de horizon op 2/3de hoogte en ong 1,5 cm boven de bomen (scrol eens )
    hopelijk heb je hier wat aan .
    Grijs Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      De foto in het algemeen is mooi , maar miss had je hier beter een keuze gemaakt ,ofwel de wegel , of dichter bij de strobalen , als je nu in de foto kijkt is het eerst wat je ziet "de wegel" en die brengt je blik terug uit beeld en het rechtste gedeelte blijft onbelangrijk , ik weet niet wat rechts aan de horizon is maar als dit meer open was zou het goed geweest zijn wat verder op de wegel te te gaan en meer naar rechts fotograferen dan heb je (waarschijnlijk) ook die bomen niet die de diepte beperken . dus kort gezegd wat verder de wegel op, iets dichter bij de balen , en daar ergens tussen de balen een goede compo zoeken Mijn gevoel hè
      Deze foto zou ook sterker ogen met een heel stuk lucht eraf en een pano formaat met de horizon op 2/3de hoogte en ong 1,5 cm boven de bomen (scrol eens )
      hopelijk heb je hier wat aan .
      Grijs Patrick
      Daar heb ik heel wat aan! Dankjewel!
      Wat je zegt houdt echt steek, kan er volledig inkomen. De wegel is helaas niet bedoeld om op te lopen, ik mag daar zelfs niet op... maar het kriebelde echt wel om inderdaad dichterbij te gaan, had een mooier resultaat gegeven... ik heb ook nog een close-upfoto (met strobaal op de voorgrond) maar vond het licht en de omgeving (vanuit dat standpunt) dan minder mooi ... misschien post ik hem morgen eens, alle tips zijn welkom!

Heb inderdaad ook erg getwijfeld over een pano formaat! Dus misschien toch eens proberen...
      Het ligt vooral aan mijn 'autistische' kantje hoor, ik lijk moeite te hebben met 'vrije uitsnedes' en kies echt altijd voor standaard formaten.

Edit: toch eens een pano versie ervan gemaakt (zie update).
      Last edited by Jolleke; 24 september 2024, 11:37.

Comment

Ga voor de update.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

Daar heb ik heel wat aan! Dankjewel!
          Wat je zegt houdt echt steek, kan er volledig inkomen. De wegel is helaas niet bedoeld om op te lopen, ik mag daar zelfs niet op... maar het kriebelde echt wel om inderdaad dichterbij te gaan, had een mooier resultaat gegeven... ik heb ook nog een close-upfoto (met strobaal op de voorgrond) maar vond het licht en de omgeving (vanuit dat standpunt) dan minder mooi ... misschien post ik hem morgen eens, alle tips zijn welkom!

Heb inderdaad ook erg getwijfeld over een pano formaat! Dus misschien toch eens proberen...
          Het ligt vooral aan mijn 'autistische' kantje hoor, ik lijk moeite te hebben met 'vrije uitsnedes' en kies echt altijd voor standaard formaten.

Edit: toch eens een pano versie ervan gemaakt (zie update).
          Dank voor de up , echt veel beter!
          Ik hou mij ook meestal aan mijn 2/3 de formaat

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Comment

Working...
          X