Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lijsterbes op heide... + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lijsterbes op heide... + up

    Gisterenavond tijdens mijn fietstocht nog even op de heide gelopen, ik vermoed dat het mooie rood/oranje boompje een lijsterbes is, ik vond hem wel mooi staan in het heidelandschap.

    update, iets meer pit gegeven op advies van Red Falcon
    wat contrast/helderheid, levels, en een fractie blauw (voor de lucht toegevoegd)..





    origineel





    Rob,




    Last edited by natuurfreak; 16 augustus 2024, 11:24.

  • #2
    de boom assorti met de heide
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Mag ik u een handje helpen om je foto iets beter te maken?
      Je compositie vind ik mooi met dat boompje juist uit het midden en dat mooie groen bij de heide bloempjes.
      Echter uw foto mist pit en dat is er heel gemakkelijk in te krijgen.
      Aan u om te beslissen.


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Mag ik u een handje helpen om je foto iets beter te maken?
        Je compositie vind ik mooi met dat boompje juist uit het midden en dat mooie groen bij de heide bloempjes.
        Echter uw foto mist pit en dat is er heel gemakkelijk in te krijgen.
        Aan u om te beslissen.
        De zachtheid en de niet overdreven bewerking spreekt mij wel aan, maar sta uiteraard altijd open om te kijken of iets beter kan, dan heb ik vergelijkingsmateriaal..
        welke extra nabewerking stel je voor om het meer pit te geven?
        De foto is overigens gemaakt met de smartphone, maar dat staat uiteraard los van de nabewerking..


        Rob,

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Echter uw foto mist pit en dat is er heel gemakkelijk in te krijgen.
          Aan u om te beslissen.
          Ik heb een poging gewaagd om de pit wat te verhogen...

          Rob,

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
            Ik heb een poging gewaagd om de pit wat te verhogen...

            Rob,
            Ok Rob, dank u.

            De paarse bloemen heb ik overschilderd met "Tegen houden", mode als "middentonen" zachte borstel op 15% dekking.
            Het loof van de solitaire boom kreeg ook die behandeling.

            Vervolgens schilderde ik als het voorgaande met "Doordrukkien", mode op "schaduwen" en ook hier een zachte borstel en de dekking op 15%.



            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Ik vind je up een heel stuk beter ,knap landschap ,waarschijnlijk ga ik volgende week de heide opzoeken en hopelijk wat nevel of mist

              Comment


              • #8
                Bedankt Red Falcon voor het advies en de moeite Je up ziet er goed uit, ik zal proberen in het vervolg de pit iets meer toe te voegen aan mijn foto's....


                Rob,

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  Ik vind je up een heel stuk beter ,knap landschap ,waarschijnlijk ga ik volgende week de heide opzoeken en hopelijk wat nevel of mist
                  Ja, mist is natuurlijk een mooie toevoeging..... ik zie ze wel verschijnen... wel knap dat je er vroeg uit gaat voor de foto's, dat mis ik een beetje die echte passie... een aantal jaren geleden had ik dat veel meer, ook met macro...


                  Rob,

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind de up van Luc de betere maar was het niet mogelijk door ergens meer links en dan naar rechts gedraaid te staan om te klikken zodat er veel minder kruin van de boom als het ware in de bomen van de achtergrond plakt, de inleiding die je hier hebt ben je dan kwijt maar er is mogelijks iets anders dat ja daarvoor kan gebruiken.
                    Zelf vind ik in een beeld als dit die solitaire boom het belangrijkste element
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Ik vind de up van Luc de betere maar was het niet mogelijk door ergens meer links en dan naar rechts gedraaid te staan om te klikken zodat er veel minder kruin van de boom als het ware in de bomen van de achtergrond plakt, de inleiding die je hier hebt ben je dan kwijt maar er is mogelijks iets anders dat ja daarvoor kan gebruiken.
                      Zelf vind ik in een beeld als dit die solitaire boom het belangrijkste element
                      de heide die je links in de hoek ziet is de grens, een paar cm naar links is een dorre lege vlakte/pad, er zijn op deze heide veel legen plekken, niet alles is vol.. dit is een compo waar ik dus goed over heb nagedacht en de meeste heide erop kreeg.. voor mij heb ik het maximale uit deze plek gehaald..


                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                        Bedankt Red Falcon voor het advies en de moeite Je up ziet er goed uit, ik zal proberen in het vervolg de pit iets meer toe te voegen aan mijn foto's....


                        Rob,
                        Graag gedaan Rob.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment

                        Working...
                        X