Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kanaal Bocholt - Herentals ter hoogte van de "Blauwe kei".

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kanaal Bocholt - Herentals ter hoogte van de "Blauwe kei".

    De "Blauwe kei" is een zeer mooie locatie gelegen halverwege Mol en Lommel.
    De foto die u hier ziet is genomen aan de kant van de oude sluis, ernaast heeft men overal nieuwe sluizen gebouwd zodat bredere en langere schepen met het Molse witte zand konden vervoeren.
    De " Molse meren" zijn dus ontstaan door het winnen van het zuiver witte zand om die te verhitten en er vervolgens glas van te trekken, de bekendste fabriek is "Glaverbe



    Last edited by Red Falcon; 31 juli 2024, 00:05.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

  • #2
    Een mooi beeld met ook een mooie compo, ook leuk is dat de bladeren van de boom een 'connectie' maken met de wolken ze liggen in elkaars verlengde qua lijn/compo.

    ps De grote getoonde versie oogt wel iets onscherper dan de kleinere versie.

    Rob,

    Comment


    • #3
      Heel mooie compo.

      Comment


      • #4
        Mooi Luc ,knap met dat ponton erbij !
        Beetje spijtig aan de website dat je eerst de uitvergrote versie ziet waardoor hij op eerste zicht heel onscherp toont ,als je dan doorklikt naar de originele grote zie je pas de scherpe versie die veel mooier is , velen doen dit niet omdat ze maar eventjes snel overlopen wat nieuw gepost is .Daarom zet ik het er zelf altijd bij om door te klikken ,miss zou het ook helpen de foto wat groter te posten zodat hij niet uitvergroot word ?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          Mooi Luc ,knap met dat ponton erbij !
          Beetje spijtig aan de website dat je eerst de uitvergrote versie ziet waardoor hij op eerste zicht heel onscherp toont ,als je dan doorklikt naar de originele grote zie je pas de scherpe versie die veel mooier is , velen doen dit niet omdat ze maar eventjes snel overlopen wat nieuw gepost is .Daarom zet ik het er zelf altijd bij om door te klikken ,miss zou het ook helpen de foto wat groter te posten zodat hij niet uitvergroot word ?
          Ik snap er geen ballen van ik heb de verkeerde (te groot geladen en die verwijderd.
          Dan laad ik de juiste versie naar Flickr en..................... die grote staat er weer.
          Thx voor de tip.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Sorry, zie niks ...
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Sorry, zie niks ...
              Het is voor mij ook een mysterie, ik post eerst de verkeerde foto (te groot volgens mij) ik verwijder deze en vervang deze met dezelfde foto maar met de juiste afmetingen, het zou dus normaal goed moeten zijn.
              Nu zie ik nog steeds de veel te grote foto en als ik erop klik zie ik deze die iedereen zou moeten zien.
              Het is een echte nachtmerrie voor mij geworden.


              Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

              Comment


              • #8
                De foto waar je naar verwijst in je post hierboven is weg
                Je hebt een nieuwe foto geplaatst op flickr zeg je - deze heeft bij het uploaden een andere BBC code gekregen dan de eerste - je moet de nieuwe code gebruiken
                Wie nog niet op de pagina kwam ziet niks - bij wie reeds vroeger op de pagina kwam wordt het beeld (dat er eigenlijk niet meer is) opgevist uit het cache geheugen van de browser
                Groet,
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  De foto waar je naar verwijst in je post hierboven is weg
                  Je hebt een nieuwe foto geplaatst op flickr zeg je - deze heeft bij het uploaden een andere BBC code gekregen dan de eerste - je moet de nieuwe code gebruiken
                  Wie nog niet op de pagina kwam ziet niks - bij wie reeds vroeger op de pagina kwam wordt het beeld (dat er eigenlijk niet meer is) opgevist uit het cache geheugen van de browser
                  Groet,
                  Peter
                  Klopt ik zie het wel

                  Comment


                  • #10
                    Een mooi beeld.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      De foto waar je naar verwijst in je post hierboven is weg
                      Je hebt een nieuwe foto geplaatst op flickr zeg je - deze heeft bij het uploaden een andere BBC code gekregen dan de eerste - je moet de nieuwe code gebruiken
                      Wie nog niet op de pagina kwam ziet niks - bij wie reeds vroeger op de pagina kwam wordt het beeld (dat er eigenlijk niet meer is) opgevist uit het cache geheugen van de browser
                      Groet,
                      Peter
                      Stif wel merci ee.
                      Ik ga proberen de cache te vinden van mijn Edge browser.
                      Tot nu tor hrb ik die nog niet gevonden.


                      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                      Comment


                      • #12
                        Cache volledig leeg gemaakt, foto verwijderd van Flickr en de juiste foto op Imgur gezet en wat zien wij, die klote foto.
                        Het ligt volgens mij aan de cache van BD en hoe ik die kan leeg maken weet ik gewoon niet.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Cache volledig leeg gemaakt, foto verwijderd van Flickr en de juiste foto op Imgur gezet en wat zien wij, die klote foto.
                          Het ligt volgens mij aan de cache van BD en hoe ik die kan leeg maken weet ik gewoon niet.
                          Er is nochtans een zeer eenvoudige oplossing en dat is de "nieuwe" foto als update te posten onder of boven de bestaande...
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            mooi gedaan ,geef mij maar de kleine versie
                            Groeten Leon
                            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

                              Er is nochtans een zeer eenvoudige oplossing en dat is de "nieuwe" foto als update te posten onder of boven de bestaande...
                              Heb ik al gedaan Eddy, dan hebben we twee dezelfde afschuwelijke grote foto's.


                              Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                              Comment

                              Working...
                              X