Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de mist trekt op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] de mist trekt op

Gisteren voormiddag: stilaan trekt de mist op. Hier noemen ze dat "capelin-weather" als warme lucht over de koude oceaan mist vormt en sommige plaatsen van het land ook toedekt. Dit is het weer waarop de capelin (lodde) in grote scholen aan land komt om te paaien. En de bultrugwalvissen komen dan ook in groten getale naar hier om zich tegoed te doen aan dit festijn.

Fox Island with fog by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken (en lezen) en uw reacties,
    Raf.

knappe registratie van het weerfenomeen.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Dit zijn de mooie momenten waar je als fotograaf bij moet zijn ,prachtige natuur en natuurlijk die mist maakt de fotocompleet
      En als ik dan lees over bultrugwalvissen .....enz ,dan voel de reiskriebels terug borrelen
      waar is dit ergens ( ik zie fox island ) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        Dit zijn de mooie momenten waar je als fotograaf bij moet zijn ,prachtige natuur en natuurlijk die mist maakt de fotocompleet
        En als ik dan lees over bultrugwalvissen .....enz ,dan voel de reiskriebels terug borrelen
        waar is dit ergens ( ik zie fox island ) ?
        Bedankt Patrick.
        Ik ben momenteel in Newfoundland, het uiterste Oosten van Canada. Het is hier het moment van het natuurfenomeen dat er enorme scholen capelin (lodde) naar hier komen om te paaien. Daar komen de humpbackwhales op af om zich enkele weken tegoed te doen na maanden vasten. In de reeksen van David Attenborough werd daar een hoofdstuk aan gewijd. Het capelin seizoen begint nu pas. hopelijk kan ik er enkele goede shots van maken want je weet nooit waar ze aan land komen. Bultruggen zie ik hier dagelijks verschillende en je hoort ze blazen als ze boven komen. Maar meestal te ver om er goede shots van te nemen vanop de kant. Ik hoop een dezer dagen eens met een bootje op zee te gaan om ze van dichterbij te zien en vast te leggen.
        grts,
        Raf.

Comment

zeer knap dat lijnenspel in die heuveltjes
          mooie compo
          mijn website : klik

Comment

Mooi shot hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht

Bedankt Patrick.
              Ik ben momenteel in Newfoundland, het uiterste Oosten van Canada. Het is hier het moment van het natuurfenomeen dat er enorme scholen capelin (lodde) naar hier komen om te paaien. Daar komen de humpbackwhales op af om zich enkele weken tegoed te doen na maanden vasten. In de reeksen van David Attenborough werd daar een hoofdstuk aan gewijd. Het capelin seizoen begint nu pas. hopelijk kan ik er enkele goede shots van maken want je weet nooit waar ze aan land komen. Bultruggen zie ik hier dagelijks verschillende en je hoort ze blazen als ze boven komen. Maar meestal te ver om er goede shots van te nemen vanop de kant. Ik hoop een dezer dagen eens met een bootje op zee te gaan om ze van dichterbij te zien en vast te leggen.
              grts,
              Raf.
              Geniet ervan ik ben gezond jaloers

Comment

een prachtige opname
                D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                Grt. Jos

Comment

Working...
                X