Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie Mont Ventoux

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie Mont Ventoux

    _DSC5983-bewerkt-bewerkt-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

  • #2
    Mooi - maar wel vreemd dat de sterren enkel centraal in beeld zitten en niet op de zijkanten - maar dat ligt aan mij wss
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Een zeer terechte opmerking en vaststelling. Maar, en ik daag je uit, dit blijft zeer moeilijk. Ik zat ongeveer een 3 tal uur achter de camera, ik vermoed een 50-tal klikjes...wind- wolken- alles steeds in beweging. Enkele beelden voor de voorgrond, nadien super aantal na mekaar voor verwerking in sequator. Nadien in lagen op kuisen wat op te kuisen valt....maar voor ne amateur en de eerste keer ben ik best tevreden. Probeer maar is .

      Comment


      • #4
        Ik vind het een mooie knappe plaat.... ik heb wel een vraag en een suggestie
        1)vraag: het lijkt wel of de sterren doorlopen in de bergen?
        2)suggestie: ik denk persoonlijk dat de foto er beter op wordt als je het onderste deel (net boven de halve bomentoppen) eraf haalt..


        Rob,

        Comment


        • #5
          Mooie uitleg maar klopt niet echt om de volgende redenen ...

          De sterren staan voor de wolken ...
          Er zijn sterren te zien voor de bergen
          Er zijn enkel sterren te zien in het gedeelte wat je erin geplakt hebt, voor de rest is er nergens een ster te zien, je zou op z'n minst stersporen moeten zien
          Tevens is er een horizontale streep te zien waaruit het lijkt alsof er een overlay is gebruikt

          Dus klopt het ergens niet, ofwel heb je gewoon de Melkweg van ergens anders genomen en hier ingeplakt ofwel is er iets serieus fout gegaan in je bewerking

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Sieg, ik merk dat je aanwezigheid op dit forum er enkel is om de negatieve reacties te geven...op alles en op elke foto...ik hoef je reacties niet meer op mijn foto's. Doe uw ding, laat mij het mijne doen. Sorry maar ik ben uw negatieve reacties op elke foto gewoon beu. Ik hoop dat het duidelijk is.

            Comment


            • #7
              Je doet jezelf toch echt tekort als je de kennis van Sieg in de wind slaat, hij is niet negatief maar realistisch, wat jij dan als negatief ervaart... Als je beter wilt worden kun je je er je voordeel mee doen..

              Op mijn vraag ga je niet in... bijv. dat de sterren in de bergen te zien zijn, dat kan simpel weg niet, dus er moet wel iets mis gegaan zijn in de bewerking..

              Rob,

              Comment


              • #8
                MMmmmmh, 't ja de sterren voor (!) de wolken.............


                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jancarbon Bekijk bericht
                  Sieg, ik merk dat je aanwezigheid op dit forum er enkel is om de negatieve reacties te geven...op alles en op elke foto...ik hoef je reacties niet meer op mijn foto's. Doe uw ding, laat mij het mijne doen. Sorry maar ik ben uw negatieve reacties op elke foto gewoon beu. Ik hoop dat het duidelijk is.
                  triestige reactie... als er geen kritiek mag gegeven op de fotos zou U ze beter niet posten...en als U dan ook nog gaat bepalen wie of wat mag reageren dan zijn we ver van huis....ik hoop dat dit ook duidelijk is...
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Als je toch 3u bezig was met foto's maken had ik de voorgrond met een lagere ISO getrokken zodat hij niet zo korrelig overkomt.
                    Over de afwerking en plaatsing melkweg ga ik wijselijk zwijgen
                    Nikon D3300 - Nikon D7200

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

                      triestige reactie... als er geen kritiek mag gegeven op de fotos zou U ze beter niet posten...en als U dan ook nog gaat bepalen wie of wat mag reageren dan zijn we ver van huis....ik hoop dat dit ook duidelijk is...
                      Volledig mee eens.


                      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                      Comment


                      • #12
                        Gewoon eerlijk zijn hoe je tot dit beeld tot stand bent gekomen ,velen zitten hier al vele jaren op dit forum net zoals ik (dit jaar 15 jaar) dus zijn er hier heel wat mensen met heel veel ervaring kwa fotografie en bewerking ,en geloof me kennis is er ,en daar kan je alleen maar beter van worden ,ook ik ben hier zo gestart met ook veel kritiek die ik dan met plezier ten harte nam en weer een stapje verder stond .
                        Ik zeg niet (en niemand eigenlijk) dat je een slechte fotograaf bent maar als je dingen verzwijgt vb in verband met bewerking dan hebben ze dat hier snel door , je kan ook kiezen om op andere sociaal media te posten en daar krijg je dan een like om je plezier te doen maar weinig bijgeleerd .
                        Het is ook niet verboden om een foto samen te stellen uit verschillende beelden maar zeg dat dan gewoon !
                        Keuze is aan u

                        Comment


                        • #13
                          Idee is goed maar de technische uitvoering kan beter.
                          heb je de compositie van voorgrond en achtergrond in sequator gedaan, of met een ander programma?

                          Comment


                          • #14
                            8/10 voor de poging en zo lang op te blijven.
                            3/10 voor de compositie.
                            0/10 voor de nabewerking.
                            8/10 voor de sluitertijd die je gebruikt hebt voor de sterren mooi scherp te houden zodat het geen streepjes geworden zijn.

                            Nachtfotografie is niet anders dan een landschap overdag. Je hebt een interessante voorgrond nodig. Ga de volgende keer op zoek naar een dode boom, oude tractor, enz om op de voorgrond te zetten.
                            De nabewerking is niks. Als je een voorgrond en sterren apart trekt gebruik je niet enkel de sterren uit een bepaald deel van de foto maar heel de sterrenlucht. Zo voorkom je dat je in bepaalde delen van uw foto zonder sterren zit. Bij startrails kan het gebeuren dat de sterren door de wolken komen door de extreme lange sluitertijd en de beweging van de wolken. Maar in dit geval zitten er sterren voor uw wolken en dat komt fake over.

                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment

                            Working...
                            X