Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 mei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] 8 mei

    8 mei 1945 betekende het einde van de tweede wereldoorlog. Deze foto werd vorig jaar, in de maand mei, gemaakt op het Amerikaans, militair kerkhof in Henri-Chapelle. D'er was veel mist op die dag, en dat gaf ons een hele reeks van 'interessante' beelden. Eentje daarvan heb ik vorig jaar gepost, ik geloof tgv 11 november, het einde van WO1. Dit is uiteraard een andere foto.
    .
    .
    ​​​​​




    Last edited by LesC; 8 mei 2024, 11:09.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    mooi ingetogen beeld.... een sfeer van rust is duidelijk aanwezig...
    het zal wel mijn geconditioneerde geest zijn maar had de boom er wel het liefst helemaal op gezien.

    Comment


    • #3
      Ik zou ‘ns tussen m’n opnames van die dag moeten kijken. Misschien, want dat doe ik wel meer, heb ik vertikale (portrait) foto’s van dezelfde scene. Ik ben een typische groothoekfotograaf en dit moet gemaakt zijn met de 17-55mm (op een Canon 7D ‘crop’camera) en wat ingezoomd op het onderwerp, de twee graven met een bloemstuk. Blijkbaar twee broers.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Prachtig beeld Les, de mist was zeker geen straf
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          LesC,

          Het is duidelijk dat uw focus lag/ligt op de twee graven met bloemstuk want anders had je de boom wel centraler geplaatst.
          Betreffende de foto niet technisch bekeken : zondermeer mooi, de mist is ook zeker een toegevoegde waarde. En ja, men zegt altijd dat een foto een verhaal moet vertellen.... Awel, dit is hier - hoe jammer ook - ook zeker het geval.
          Veel respect van mij naar u toe om zo'n begraafplaats te bezoeken en te eren.

          mvg,
          Hans.

          Comment


          • #6
            Prachtige sfeer foto, de mist benadrukt het gevoel!

            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Sfeervol beeld
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Mooie en vooral eervolle opname...

                Groeten
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Echt kerkhof weer, triestig en stil.
                  Zeer mooi in beeld gebracht.
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Proficiat met je Hof foto
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Proficiat met je HOF, het is dan ook verdiend met een foto die de sfeer bij dit onderwerp zeer goed weergeeft.
                      Vriendelijke groeten,Raf

                      www.rafvandenbogaert.be

                      Comment


                      • #12
                        Dank aan iedereen die mijn foto becommentarieerde.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • #13
                          Proficiat met je Hof LesC die staat daar op zijn plaats

                          Comment


                          • #14
                            Heel mooi en sereen beeld!

                            Comment

                            Working...
                            X