Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapel Hoslbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapel Hoslbeek




    Kapel Holsbeek

  • #2
    Hmmmmmmmmmmm, teveel bewerkt.
    Post eens een update die bijna niet bewerkt is. Dank u.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Mooie compo, maar zoals Red Falcon zegt: teveel bewerkt.
      Nikon D3300 - Nikon D7200

      Comment


      • #4
        Het beruchte kapelletje...iets te ver bewerkt vind ik ook...

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          sfeervol. Of diezelfde sfeer ook zonder of met minder bewerking tot uiting komt? Aan de fotograaf om te beslissen. Wil je een mening (of veel verschillende meningen), dan is een onbewerkte versie als update misschien nuttig.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6




            Dit is de originele foto - enkel de grond werd wat donkerder gemaakt.

            Comment


            • #7
              Leuk maar tussen de takken van die boom en rechtsboven het dak van het kapelletje zitten van die zwemen die er gewoonlijk op wijzen dat er nogal aan de schuivertjes getrokken is.
              het is niet Hoslbeek maar Holsbeek
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Ongeacht bewerking, toch knappe opname hoor!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Leuk maar tussen de takken van die boom en rechtsboven het dak van het kapelletje zitten van die zwemen die er gewoonlijk op wijzen dat er nogal aan de schuivertjes getrokken is.
                  het is niet Hoslbeek maar Holsbeek
                  Ook mijn gedacht
                  Groeten Andre

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door FROCUS Bekijk bericht

                    Dit is de originele foto - enkel de grond werd wat donkerder gemaakt.
                    Sorry maar dat geloof ik niet , het kan niet dat een foto uit de camera komt met halo's boven de horizon en rond en in de kruinen van de bomen . Halo's komen alleen voor door bewerking ,meestal bij het maken van een blend ,maar kan ook gewoon door voorgrond en achtergrond apart te bewerken . Bij het nemen van een foto kan het idd zijn dat de lucht overbelicht en voorgrond onderbelicht is maar geen halo's . Mijn vermoeden is dat de lucht veel te licht was en deze hebt verdonkerd ,of omgekeerd .

                    Comment


                    • #11
                      misschien oorspronkelijk al wat onderbelicht ?
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12





                        Dit is de originele foto - enkel de grond werd wat donkerder gemaakt.[/QUOTE]

                        Als je dit als "update" laat zien dan is er niks veranderd vergeleken met je eerste post, sorry hoor.
                        Last edited by Red Falcon; 18 april 2024, 09:43.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Heb hier een bewerking met een andere lucht gedaan, sommigen zijn daartegen, ik absoluut niet als dat je foto maar ten goede komt is dat ok voor mij.




                          Sorry dat ik hier de ganse foto moet tonen maar ik snap het niet hoe ik hier een link moet plaatsen.

                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Heb hier een bewerking met een andere lucht gedaan, sommigen zijn daartegen, ik absoluut niet als dat je foto maar ten goede komt is dat ok voor mij.




                            Sorry dat ik hier de ganse foto moet tonen maar ik snap het niet hoe ik hier een link moet plaatsen.
                            Zelf ben ik daar absoluut niet voor Luc ,elk zijn eigen mening daarover, op den duur is echte fotografie niet meer geloofwaardig , eigenlijk vind ik de originele lucht zeker niet slecht.

                            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                            Last edited by bopatje; 20 april 2024, 16:37.

                            Comment


                            • #15
                              Mooie compositie. Ivm de halo's rond de bomen die hierboven vermeld werden: is dit een foto die origineel in jpeg werd gemaakt, of waar de camera al een HDR op heeft gedaan?

                              Comment

                              Working...
                              X