Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Demer langs het Grasbos + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De Demer langs het Grasbos + Update


    Het Grasbos langs de Demer richting Diest


    Update ( minder blauw )


    S_R6_IMG_3189_C9_NoSH by Jean-Louis Moreels, on Flickr
    Last edited by JLM; 10 maart 2024, 14:48.

  • #2
    leuk, nat beeld. De kleuren zijn op mijn scherm nogal hard. Er is een eigenaardige witte boog rechts van het schuurtje, tenzij dat een struik zou zijn ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      leuk, nat beeld. De kleuren zijn op mijn scherm nogal hard. Er is een eigenaardige witte boog rechts van het schuurtje, tenzij dat een struik zou zijn ?
      Gewoon de weide die blank staat...

      Comment


      • #4
        De kleuren er wat over.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Jean-Louis ,Ik vind het een mooi beeld met een aangename compo ,alleen moet ik mijn voorgangers volgen betreft de kleuren , miss ligt het aan uw scherm ,want heb dit al een paar keer gezien aan uw foto's .
          De lucht ziet er ok uit en zou ik niets aan veranderen ,maar de voorgrond klopt niet echt , het pad is echt blauw ,ik zie zelfs blauw in het gras en stoppelveld , ook het groen oogt niet naturel veel te fel .
          Ik zal hem eens binnenhalen en trachten hem goed te zetten zo kan jij zien of het nog klopt op je scherm , tot straks.

          Door dat het een verkleinde versie is was het niet zo gemakkelijk veel speling had ik niet maar ik kwam toch tot dit bevredigend resultaat "klik" als je niet wilt dat ik deze link plaats geef gerust een seintje
          Last edited by bopatje; 10 maart 2024, 10:03.

          Comment


          • #6
            Persoonlijk vind ik het groen ok, op mijn scherm toch.
            De kiezelweg is inderdaad veel te blauw, maar erger vind ik de overdreven scherpte die op de foto is toegepast.
            0,1 vervagen en dan oogt het beter. de witte puntjes zijn dan verdwenen.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              Jean-Louis ,Ik vind het een mooi beeld met een aangename compo ,alleen moet ik mijn voorgangers volgen betreft de kleuren , miss ligt het aan uw scherm ,want heb dit al een paar keer gezien aan uw foto's .
              De lucht ziet er ok uit en zou ik niets aan veranderen ,maar de voorgrond klopt niet echt , het pad is echt blauw ,ik zie zelfs blauw in het gras en stoppelveld , ook het groen oogt niet naturel veel te fel .
              Ik zal hem eens binnenhalen en trachten hem goed te zetten zo kan jij zien of het nog klopt op je scherm , tot straks.

              Door dat het een verkleinde versie is was het niet zo gemakkelijk veel speling had ik niet maar ik kwam toch tot dit bevredigend resultaat "klik" als je niet wilt dat ik deze link plaats geef gerust een seintje
              Hey Patrick, jou versie oogt beter, ik heb de raw file er nog eens bijgenomen en kom tot de ondekking dat voor hetzelfde te verkrijgen als jij ik het blauw tot -33 moet aanpassen.....ik ga de wb van mijne camera eens moeten nakijken want al mijn raw's van die fotoshoot zijn zo.....nog wel in gedachten houden dat de gebruikte kiezels van de grindweg ter plekke aan de blauwe kant zijn....beetje een samenloop van verschillende oorzaken denk ik zo, hoe dan ook , tijd voor een evaluatie van matriaal en mijn ogen

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht

                Hey Patrick, jou versie oogt beter, ik heb de raw file er nog eens bijgenomen en kom tot de ondekking dat voor hetzelfde te verkrijgen als jij ik het blauw tot -33 moet aanpassen.....ik ga de wb van mijne camera eens moeten nakijken want al mijn raw's van die fotoshoot zijn zo.....nog wel in gedachten houden dat de gebruikte kiezels van de grindweg ter plekke aan de blauwe kant zijn....beetje een samenloop van verschillende oorzaken denk ik zo, hoe dan ook , tijd voor een evaluatie van matriaal en mijn ogen
                Dank je Jean-Louis dat je het zo opneemt,was geen kritiek hoor,we zijn hier om elkaar te helpen, en jij weet het best van al hoe het ter plaatse was

                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                Comment

                Working...
                X