Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
bopatje, WB is niet mijn sterkste punt CMM , is lichte sneeuwval van dat moment freddy69 , is een DJI Mini 3 Pro
Bedankt voor de reacties overigens!
Hey Tom , je kan in RAW of LR je WB heel gemakkelijk aanpassen op verschillende manieren, ofwel klik je op automatisch of je gebruikt het WB penseel en klik eventueel op een grijze wolk of als er ergens iets in de foto zit waarvan je zeker bent dat het wit van kleur is,als je meer wilt weten stuur gerust een berichtje
Mooie beeld Tom, de witbalans is wat ongelukkig, ik weet dat de mini 3 ook in Raw kan fotograferen, en zoals Patrick al aanhaalde kan je de wb gemakkelijk aanpassen
Die WB instellen is het probleem niet maar dat gevoel lijkt me te ontbreken. Mijn workflow is: RAW -> PureRaw DeepPrime conversie en dan verder edit in LR. Echter doet die PR iets met de WB en vind ik het dan moeilijk om die zelf terug goed te bepalen. Ik probeer dan altijd op zoek te gaan met de pipet naar een neutrale waarde maar dat is ook niet altijd evident. Default stond ze op 7,5K maar 5,5K was veel beter zag ik naderhand. Bedankt voor de reacties.
Comment