Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blankenberge blue hour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Blankenberge blue hour

    Blankenberge, na zonsondergang kleurde alles purper.





  • #2
    Mooi maar wel erg purper hoor..?
    grt.,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Er zal wel purper te zien zijn geweest maar uw foto is overdreven en hoewel de compositie er mag zijn, maakt die kleur alles stuk.
      In photoshop in 5 klikken is dit opgelost.
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        ik vind dit een aangename opname, de kleur stoort me eigenlijk niet; je moet het enkel aanvaarden als "een gevoelsmatig gekleurde versie". En de compo tenslotte vind ik wel rustig om naar te kijken.
        Wat me vanaf de eerste beelden wel erg stoort, dat is die helwitte stempel. Die verbrodt de hele sfeer. Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen hier er aan houden: de beelden zijn in lage resolutie, ze "stelen"voor eigen gebruik heeft dus geen zin. Bovendien een ietwat photoshopper haalt zo'n gedrocht er op korte tijd uit. We weten ook wie het beeld maakte: de naam staat bovenaan het bericht. Ik snap dat commerciële inzenders nog eens hun werk willen benadrukken om klanten te strikken voor hun workshops of reizen, maar het is als een reclameblok midden een spannend detectivefeuilleton: grrrrr.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Ik vind het heel mooi , miss een beetje paars ,maar dit wordt regelmatig gebruikt om de avondsfeer te benadrukken ,miss mocht het iets minder ,het zou zeker de sfeer nog niet bederven ,compo is heel mooi en de belichting mooi binnen het histogram gehouden. Knap gedaan

          Wat die handtekening betreft ,vroeger deed ik dat ook ,maar ik vond het zelf na een tijdje storend , je zou ook kunnen overwegen om die meer op een onopvallende plaats te zetten en de dekking te verlagen als je er absoluut op gesteld staat

          Comment


          • #6
            Bedankt voor alle reacties. Ik kreeg eerder al reacties over de paarse kleur. Sommigen zijn er voor anderen tegen. Persoonlijk vind ik het kunnen maar smaken verschillen uiteraard.
            Wat mijn logo betreft weet ik wel dat dit makkelijk te verwijderen is en dat het geen trademark is. Ik zie het eerder als een handtekening, zoals een schilder zijn werk tekent.
            Maar ik neem de opmerkingen mee. Het logo heb ik kleiner gemaakt en de dekking geminderd. Hier zal mijn logo in de toekomst normaal niet meer te zien zijn, op sociale media blijf ik het gebruiken.

            Comment


            • #7
              Gewoon een knappe foto, zondermeer.
              Geyst

              Comment


              • #8
                Ik vind het een zalige foto! (buiten de signature maar daar is alles al over gezegd ​​​​​​) ​​ knap dat je wat structuur in het water gelaten hebt. Normaal zie je dit soort foto's met een melkachtige zee door de langere openingstijd waardoor ze haast abstract worden.
                Last edited by ChristopheC; 2 maart 2024, 06:48.
                Nikon D3300 - Nikon D7200

                Comment


                • #9
                  Heel mooi. Water ook heerlijk zacht.

                  Comment


                  • #10
                    Mooie foto, prima compositie. Het paarse accent kan mij wel bekoren. Logo minder, maar die discussie gaan we niet meer voeren.

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben fan . Dat paarse klopt niet met de witbalans maar bij deze mag dat.
                      " Make RAW Not WAR"
                      Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                      Comment

                      Working...
                      X