Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 bomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] 3 bomen

    Beste kijker,

    hierbij een foto van drie bomen welke voor mij toch ietwat speciaal zijn. Het is namelijk zo dat deze de eerste zijn die ik op mijn dagelijkse wandeling tegen kom. Ik neem er quasi iedere dag een foto van.
    Ik vind het tof deze bomen dagelijks te zien veranderen naargelang het jaargetijde.

    En nu heb ik deze hier in een zwart/wit omzetting geplaatst, vooral omdat ze op deze tijd van het jaar nog geen bladeren hebben, de lucht toch niet erg interessant was.... en ik bezig ben met een cursus omzetting naar zwart/wit....

    Daarnaast heb ik ook een poging gedaan om de manier waarop ik deze op het forum plaats te veranderen. Indien het goed is zou je de foto nu moeten zien op 1024 pixels (lange zijde) maar wanneer je er op klikt zou je moeten in Flickr terecht komen én wanneer je er dan nog op verder doorklikt zou je de foto in volledige grootte moeten te zien krijgen.

    Dus, beste evaluator, graag feedback over wat je denkt over de foto op zich en of het doorklikken e.d. werkt zoals ik hoop dat het werkt. Indien alles inderdaad goed werkt zal ik nog eens posten hoe ik mijn foto's in het forum toon.
    Trouwens, ivm zwart/wit omzetting moet ik Freddy69 en CMM al danken voor hun professionele feedback betreffende de foto in het 'transport' forum !

    En ja, hier komt ie ! ....




  • #2
    Mijn idee: omzetting is best OK, hoewel iets meer contrast geen kwaad zou kunnen. Maar ik zou mijn standpunt een drastisch verlagen, zodat de achtergrond minder dominant aanwezig zou zijn. Die maakt de foto een beetje ....saai, eentonig, terwijl die bomen beter verdienen...

    Comment


    • #3
      persoonlijk had ik wat meer voorgrond in beeld opgenomen: het is maar een smalle witte lijn.
      Verder: ik ben begonnen met de takjes te tellen, maar heb het moeten opgeven! Schitterend die scherpte; dat zal wel niet uit de vrije hand geweest zijn?
      Voor mij - als kijker - is de belichting en het contrast volledig naar mijn goesting; je spreekt van niet interessante lucht, maar er zijn wel nuances in te zien die met deze afwerking niet te fel, maar ook niet te weinig in beeld komen.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment

      Working...
      X