Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet gemengd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Niet gemengd

    Ik weet het ! Hoogst waarschijnlijk niet wat je een echt mooi beeld noemt maar ik wil dit toch delen met jullie.
    Eerst dacht ik deze foto bij 'abstract' te posten maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan.

    En dan de vraag : "Wat zien we hier ?".

    Dit is een detail opname die ik destijds maakte toen ik (in 2007 !) een reis door Brazilië - meer bepaald het Amazone woud - maakte.
    Het toont de plaats waar de Amazone rivier en de Rio Negro samen komen (niet ver van de stad Manhaus). Het bruine water is van de Amazone, het zwarte water is natuurlijk van de Rio Negro.
    Dit water stroomt zo verschillende kilometers naast mekaar verder zonder zich te mengen met mekaar.
    De hoofdreden waarom het water uit deze twee rivieren niet mengt is ten gevolge van het temperatuurverschil van het water.
    Tja, misschien niet echt fotogeniek maar ik wilde het toch eventjes met jullie delen.

    Groeten,
    Hans




  • #2
    Altijd leuk om zoiets te delen, waarvoor dank
    grt
    Gerrit

    Comment


    • #3
      Speciaal, tof dat je dit natuurfenomeen toonde
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Toch wel een heel biezonder verhaal. Knap!
        Geyst

        Comment


        • #5
          Door je uitleg breng je een verhaal bij deze foto, mooi om te weten dat de reden van het kleurverschil te maken heeft met de temperatuur.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
            Door je uitleg breng je een verhaal bij deze foto, mooi om te weten dat de reden van het kleurverschil te maken heeft met de temperatuur.
            Dag Patrick (hoe gaat het er mee, lang geleden....),

            Toch een kleine opmerking bij het bovenstaande : het kleurverschil is niet ten gevolge van de temperatuur, het feit dat het water niet mengt wel. De kleur van de Amazone is geel/bruin door het slib dat in dit water opgelost is terwijl het water van de Rio Negro zwart is omdat het vooral afgestorven planten e.d. bevat. Het is fantastisch om op de Rio Negro te varen : spiegelglad, zwart van kleur, groots.... (op sommige plaatsen 21 km breed en tot 120 meter diep !). Ook leven hier de fameuze roze dolfijnen in. Ik zal eens in mijn archieven duiken en nog een paar foto's posten ivm de Rio Negro (dit is de zijrivier van de Amazone van waar ik dagelijks het oerwoud in trok).

            Groeten,
            Hans.

            Comment

            Working...
            X