Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lago di Carezza of Karersee in het mooie morgendlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lago di Carezza of Karersee in het mooie morgendlicht

    Lago di Carezza or Karersee in the morninglight by Hans Geenens, on Flickr

  • #2
    echt heel mooi ,prachtige stralen ook met die bergen in de BG vind ik machtig
    enig puntje althans volgens mij ,de kleuren in de spiegeling kloppen niet met de bovenkant ,ik zou op zijn minst de saturatie vooral van het groen naar beneden halen ,ook zie ik dat het licht op de bomen niet terug te vinden is in de spiegeling ,miss deze aanpassen dan heb je een toppertje

    Comment


    • #3
      knap beeld. Akkoord wat betreft de weerspiegeling.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Heel knap, voor de rest volg ik de voorgangers. Maar los daarvan, gewoon heel knap!

        Comment


        • #5
          Mooie bewerking, maar volg wel bovenstaande comments
          De "zonnestralen" vind ik persoonlijk heel eigenaardig en niet echt bij het beeld passen
          In ieder geval prachtige locatie

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Eerst en vooral bedankt voor de eerlijke feedback van jullie alle vier.
            De stralen zijn echt heb ik niet toegevoegd. Ik bewerk veel maar toevoegingen zijn niet mijn ding.
            De feedback op de weerspiegeling en de kleur van het water volg ik, ik vond zelf ook dat er iets scheelde nu weet ik in welke richting zoeken.
            Het water lag in de schaduw, ik heb het teveel opengetrokken en teveel gesatureert vermoed ik. Maar dan zal ik ook het licht op de bomen moeten minderen.
            Ik zie wel, ik ga alvast de foto aanpassen.
            Hans

            Comment


            • #7
              Waarom heb je de zon niet meegenomen in beeld?
              Het had een prachtige foto kunnen zijn maar die zonnestralen voelen heel vreemd aan.
              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Inderdaad, prachtige landschapsfoto !
                Ook de commentaren (o.a. opmerkingen van Bopatje) zijn boeiend (en ik volg grotendeels).
                Ben echt benieuwd naar de beloofde update, lijkt me bijzonder leerzaam...

                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Hierbij de aangepaste foto.
                  In feite ben ik helemaal opnieuw begonnen maar zoals je kan zien is er uiteindelijk niet zo een groot verschil met de vorige.
                  Alleen, ik vind hem een stuk beter, dus dank voor de feedback.
                  1. Ik heb de schaduwen minder opengetrokken waardoor de foto iets duisterder is maar natuurlijk oogt
                  2. Tegelijkertijd ben ik voorzichtiger geweest met de saturatie van het groen (appelblauwzeegroen eigenlijk). Mocht je nog bedenkingen hebben bij de kleur van het meer, wel het meer heeft die kleur (je kan andere foto's googelen). De kleur van het meer beïnvloed natuurlijk ook de kleur van de weerspiegeling (de bomen), daar kan ik weinig aan doen.
                  3. Dat de zonnestralen onnatuurlijk lijken ? Wel zo was de realiteit en zo staan ze ook op de raw-foto. Persoonlijk vind ik ze best iets extra hebben.
                  4. Waarom de zon niet in beeld ? ten eerste de zon kwam van opzij, ten tweede is de zon in je beeld m.i. zelden een goede keuze (tenzij bij zonsondergang of -zonsopgang)

                  Alleszins allemaal bedankt voor de feedback. Ik hou er wel van

                  Groeten, Hans


                  landscape, landscapephotography, landschap, landschapsfotografie, meer, naaldbos, reflectie, reflection, water, zonneharpen

                  Comment


                  • #10
                    met foto

                    Lago di Carezza or Karersee in the morninglight by Hans Geenens, on Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt om de moeite te doen naar de tips te luisteren ,ik zie idd ook weinig verschil buiten dat de spiegeling donkerder is ,en de gloed op de bomen beter is .Maar volgens mij was het niet echt nodig om helemaal opnieuw te beginnen ,voor mij lag het grootste probleem in de spiegel ,nu vind ik hem te donker en is veel detail verloren gegaan ,een spiegeling moet idd donkerder zijn dan de lucht ,maar dat was ook al zo in je eerste versie ,voor mij was het vooral om het groen te doen ,ik vond in het water niet de warmte terug dat je in de bomen hebt het groen is ook te fel ,Ik heb eens de moeite gedaan om je foto binnen te halen ,wat ik gedaan heb is gewoon het groen iets warmer gemaakt en de kleur van de gloed in de bomen iets getemperd meer moet er aan deze eerste foto niet gedaan worden hier zie je het voorbeeld ,Als je het liever niet hebt dat ik dit doe zeg het maar dan verwijder ik hem . Bewerken is natuurlijk heel persoonlijk en dit is natuurlijk zoals ik het zie ,je daarom niet akkoord te gaan

                      Comment


                      • #12
                        geen probleem hoor, ik heb nog een laatste poging gedaan door de reflectie weer wat op te lichten en warmer te maken
                        (het posten lukt me nog niet zo goed)




                        Comment


                        • #13
                          Knap, daar wil je zo naartoe hé
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment

                          Working...
                          X