Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opaalkust net voor zonsondergang + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opaalkust net voor zonsondergang + update

Niet vergeten door te klikken voor scherpte en donkere BG

Altijd een heel mooi moment door de lange schaduwen en de eventuele warme kleurtjes

Update na tips in de commentaren

Eerste versie
    Dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 17 november 2023, 17:06.

prachtige kleuren Patrick.
    nikon coolpix s9100

Comment

Prachtig licht en compo
      Groeten Andre

Comment

Heel mooi en zacht licht had je hier Patrick
        Persoonlijk vind ik deze één van je mindere (sorry, maar je kent me hé ... ) niet qua afwerking want die is altijd top, maar qua compo en gekozen standpunt
        De stukjes van de huizen die boven de duinen uitsteken o.a., daar was je vorige sterker in

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Heel mooi en zacht licht had je hier Patrick
          Persoonlijk vind ik deze één van je mindere (sorry, maar je kent me hé ... ) niet qua afwerking want die is altijd top, maar qua compo en gekozen standpunt
          De stukjes van de huizen die boven de duinen uitsteken o.a., daar was je vorige sterker in

grts
          Sieg
          Ja dan stond ik ook een stuk hoger , beneden op het strand kan je de huisjes niet tenvolle zien , maar hier heb ik het vooral gedaan omdat ik die uitstekende rotsen heel mooi vond ,en post je idd een foto die iets minder is zo verlaag ik de lat eventjes .

Comment

Inderdaad, het heerlijke avondlicht is hier de winner !
            En - ik probeer ook altijd eerlijk te zijn - ik volg Sieg en wat mij betreft mag er, ondanks het feit dat het avond is, ook iet of wat oranje uit de toonzetting.
            Maar de schaduwen van de keien op het strand =

Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik begrijp de opmerkingen, maar ik denk dat het hier te doen was voor de mooie, knappe kleuren op de rotsen. En dat is zeker geslaagd.
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Dank jullie voor de reacties en de tips ,we leren altijd bij ,dat is het mooie aan dit forum ,ik heb een up geplaatst met een meer natuurlijker lucht ,daarbij heb ik ook de voorgrond wat aangepast om beter te doen kloppen met de lucht
                Last edited by bopatje; 17 november 2023, 22:31.

Comment

Mooie up.
                  gtr,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het wederom een knappe en ik vind het origineel beter. Het moet niet altijd te naturel zijn (is mijn mening hé).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      Dank jullie voor de reacties en de tips ,we leren altijd bij ,dat is het mooie aan dit forum ,ik heb een up geplaatst met een meer natuurlijker lucht ,daarbij heb ik ook de voorgrond wat aangepast om beter te doen kloppen met de lucht
                      Knap dat je de moeite doet !
                      En ja hoor - wat mij betreft - de update vind ik aangenamer. De aanpassingen zijn minimaal, maar het resultaat is natuurlijker, zonder afbreuk te doen aan de prachtige avondsfeer. Boeiend !

Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Mij spreekt dit beeld eigenlijk niet aan. Ik dacht dan maar niet te reageren maar dan ben ik niet eerlijk met mezelf.
                        Al staat de horizon recht geeft het mij toch een war "scheef" gevoel.
                        De voorgrond is mij te dominant, enorm veel voorgrond en de rest hangt er wat bij.
                        Met een langer brandpunt en dan van op een grotere afstand gefotografeerd zou je tot een evenwichtiger beeld komen waarin dan alle elementen ook voorkomen maar in betere proporties.
                        Als ik scrol tot rechts onderaan die dikke steen haast weg is komt het mij al een beetje evenwichtiger over.
                        De kleurtjes op zich zijn in de UP dik in orde !
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Mij spreekt dit beeld eigenlijk niet aan. Ik dacht dan maar niet te reageren maar dan ben ik niet eerlijk met mezelf.
                          Al staat de horizon recht geeft het mij toch een war "scheef" gevoel.
                          De voorgrond is mij te dominant, enorm veel voorgrond en de rest hangt er wat bij.
                          Met een langer brandpunt en dan van op een grotere afstand gefotografeerd zou je tot een evenwichtiger beeld komen waarin dan alle elementen ook voorkomen maar in betere proporties.
                          Als ik scrol tot rechts onderaan die dikke steen haast weg is komt het mij al een beetje evenwichtiger over.
                          De kleurtjes op zich zijn in de UP dik in orde !
                          Nooit laten van reageren Frans , liever een eerlijke reactie dan stilzwijgen of in de rij lopen ik kan gerust met kritiek om ,en ik had idd al langer het gevoel dat deze foto geen wow gevoel heeft .Ander en beter en ik kan nog een tijdje voort in mijn archief

Comment

Working...
                          X