Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom bij zonsopgang (+ update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Boom bij zonsopgang (+ update)

    Al jaren rijd ik langs deze boom heen op weg naar het werk, en al vaak heb ik plannen gemaakt om er eens te stoppen om wat foto's te maken. Echter, nooit is het ervan gekomen, door de haastige spoed op weg naar het werk.
    Dus tegelijk is het de ideale plek om opnieuw het fotograferen op te pikken, wat de laatste tijd een beetje naar de achtergrond was gedrukt.

    Update: bovenzijde gecropt, beetje saturatie weggenomen
    Update


    Origineel
    Last edited by pppictures; 21 oktober 2023, 17:27.

  • #2
    Staat mooi in beeld maar ik vind de eerder harde bovenkant een beetje sterk in contrast met het zachte in het midden en onderaan ...
    ik wil dergelijke situatie wel eens tegenkomen ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Heel mooi plaatje geworden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Mooie fotogenieke boom en een heel aparte afwerking
        Ik kan Frans wel ergens volgen in zijn reply

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Staat mooi in beeld maar ik vind de eerder harde bovenkant een beetje sterk in contrast met het zachte in het midden en onderaan ...
          ik wil dergelijke situatie wel eens tegenkomen ...
          Ik moet dit volgen. Die rook boven de boom ik kan niet zeggen wat dat is, schoorsteen, .....
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht

            Die rook boven de boom
            ? ik denk dat je een verwaaid condensspoor ziet.
            De bewerking is via HDR, maar de donkere delen zijn effectief donkerder op dat moment van de dag..

            Comment


            • #7
              zeer knap - maar tis een tweestrijd tussen de boom en de spectaculaire lucht
              Plaat wordt wat rustiger als je de helft van de lucht boven de boom weghaalt - denk dat de boom dan ook beter past in de compo - mijn vrijblijvende mening
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Ik heb de adviezen gevolgd. Beetje saturatie teruggedraaid (was misschien een beetje té), en bovenkant wat gecropt door om te zetten in 16:9 formaat

                Comment


                • #9
                  Voor mij toch het origineel...heel knappe opname en bewerking...

                  Groeten
                  Freddy
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Voor mij ook het origineel,de kleuren maken de foto, maar waarschijnlijk is de lucht een beetje te druk waardoor de boom niet echt loskomt,de lucht vraagt alle aandacht, Ik vind de lucht zonder met de boom rekening te houden wel schilderachtig mooi.

                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor de UP !
                      In de nieuwe minder gesatureerde versie klopt de sfeer in het beeld en dat was in de eerste versie helemaal het geval niet.
                      ik heb dat toen in mijn reactie nog zacht proberen uit te drukken, het was een situatie die je eigenlijk niet kan tegenkomen ...
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Een mooie locatie en tijdstip. De originele is inderdaad wat uitgesproken van kleur maar de update vind ik te flets. Ik zou iets tussen de twee gekozen hebben: wat minder fel dan de originele maar niet zo sterk gereduceerd als op de update. Bovenaan zou ik ook wat minder croppen. De moeite waard om er te stoppen en vast te leggen!

                        Comment


                        • #13
                          Ook voor mij de originele maar met de uitsnede van de update
                          grt
                          Gerrit

                          Comment

                          Working...
                          X