Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kasteel van Horst + update

    Op stap met de Rode Ridder



    Een lichte verbetering.


    S_DJI_MA_IMG_0229_C05_SH by Jean-Louis Moreels, on Flickr


    Last edited by JLM; 4 oktober 2023, 08:14.

  • #2
    Mooi ! eens een ander POV, daar is mijn ladder wat kort voor

    De rode wolken van de Rode Ridder hangen daar nog in de lucht ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Prachtige beeld vanuit een uniek standpunt
      De kleuren zijn stevig maar het past hier wel bij deze setting (hier en daar wel nog wat witte randjes)
      De spiegeling van de wolken op het water is subliem

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Jean -Louis ik vind het een prachtig beeld versta mij niet verkeerd ,maar is er niets misgelopen met de bewerking ? Mijn vermoeden is de verscherping ,ik zie in de kruinen van de bomen allemaal witte randen ,ook in het water ,de gevel van het kasteel en ook de wolken vooral bovenaan zijn heel ruizig , hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik eerlijk reageer , pak dit aan en het is een top foto

        Comment


        • #5
          Mooi moment en totaalbeeld - kwaliteit vind ik ook wat minder (volg Bopatje hierin)
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            Jean -Louis ik vind het een prachtig beeld versta mij niet verkeerd ,maar is er niets misgelopen met de bewerking ? Mijn vermoeden is de verscherping ,ik zie in de kruinen van de bomen allemaal witte randen ,ook in het water ,de gevel van het kasteel en ook de wolken vooral bovenaan zijn heel ruizig , hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik eerlijk reageer , pak dit aan en het is een top foto
            Hey Patrick, geen probleem hoor, ik weet je eerlijkheid zeker te appreciëren en zie voor mezelf ook wel het probleem, ik ben wat gaan experimenteren met de tool ' unsharp mask,' maar ben duidelijk wat te overijverig geweest....zal morgen wanneer ik tijd heb proberen met een betere oplossing te komen bedankt voor de reactie... houden zo, beste manier voor mezelf om oplettend te blijven.
            Groetjes, Jean-Louis

            Comment


            • #7
              Update stukken beter , mooie compo trouwens
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                fraaie heldere plaat... ik ga persoonlijk zonder twijfel voor het origineel... veel strakker en het kasteel komt ook mooier uit qua licht... technische perfectie hoeft m.i. niet per definitie een mooiere foto op te leveren, wordt soms een beetje op blindgestaard... origineel zou ik veel liever aan de muur hangen...

                Comment


                • #9
                  Mij doen die witte randjes in de kruinen twijfelen aan een luchtvervanging....??? Maar al bij al een prachtige opname...

                  Groeten
                  Freddy
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Mij doen die witte randjes in de kruinen twijfelen aan een luchtvervanging....??? Maar al bij al een prachtige opname...

                    Groeten
                    Freddy
                    Oei Freddy, helemaal niet, met dergelijke ' prutsen,' hou ik me niet bezig ..bedankt voor het reageren
                    Mvg,
                    Jean-Louis

                    Comment


                    • #11
                      Al beter inderdaad !
                      Met dat vrij sterke tegenlicht is dat zeker met een kleinere sensor een probleem hé.
                      En "beeldknutselen" zou ik van jou niet verwachten, je slaagt er dikwijls genoeg in om op een normale manier bekoorlijke beelden te brengen
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Idd een stuk beter ,oogt veel zachter ,mooie up Jean-Louis

                        Comment


                        • #13
                          een hele mooie!
                          https://www.behance.net/Lynx1966

                          Comment


                          • #14
                            De update is beter wat de witte randen betreft, maar daarentegen heb je nu veel minder details in de schaduwen en in het kasteel
                            Dat vond ik er veel beter uitkomen in het origineel

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment

                            Working...
                            X