Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstsfeer Rocamadour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Herfstsfeer Rocamadour

    _DSC9098-bewerkt-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

  • #2
    Ik vind de voorgrond echt prachtig ,de kleuren zijn top en je voelt de herfstsfeer ,maar o zo spijtig van de lucht ,veel te blauw en vooral helemaal overbelicht ,ik heb een beetje het gevoel dat de lucht niet past bij de voorgrond

    Comment


    • #3
      Ik dacht hier haast hetzelfde te schrijven, de lucht vloekt bij de sfeer en de tonaliteit van de rest vind ik.
      Het errste wat mij ook opviel: bewerkingssporen rond die takken linksboven !
      De onderkant valt wel mee vind ik
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Wel een interessant zicht op de site (ik ben er als jongere twee keer op bedevaart geweest en laat het nu links liggen ).

        Sluit mij aan over de bewerking.
        Het grote gebouw beneden lijkt niet recht staan, maar de kerktoren wel, misschien is dat in werkelijkheid wel zo.

        Comment


        • #5
          tja...sorry ik was niet de metser...gewoon simpele amateur fotograaf

          Comment


          • #6
            Is een hele mooie locatie, dit toeristische stadje al een paar keer bezocht, op één van die bezoekjes vlogen er enkele straaljagers door het dal, indrukwekkend om te zien, met volle verbazing staan kijken toen en niet eens aan gedacht om de camera te gebruiken, tjah soms is het gewoon genieten van het moment zelf en dat is meestal van meer waarde dan een foto.
            Kan wel volgen wat bovenstaand geschreven is over de lucht, mss kan je die iets minder nadrukkelijk en veel zachter afwerken.
            De bewerking om het wat herfstachtiger te maken is hier goed gelukt en het extra licht dat je erin hebt gestoken benadrukt de sfeer van het mooie oude stadje
            Heb wel de indruk dat de gehele afbeelding wat naar links helt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Zo'n mooie foto om zeep helpen bij de nabwerking, sheme on you.
              Ik zie banding rond die lelijke tak links bovenaan op de foto.
              De wolken lucht is echt veel te bewerkt en niet mooi meer.
              Des te jammer want de rest vind ik wel super in deze foto, en ik bedoel dan dat het geheel dezelfde warme tonen hebben.


              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

              Comment


              • #8
                Wat een prachtige locatie, de compo is prima, de toning onderaan is mooi, maar zoals gezegd...de lucht is minder fraai !

                Comment

                Working...
                X