Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightpainting, milkyway, soort bloem, Tenerife, Teide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightpainting, milkyway, soort bloem, Tenerife, Teide

Als dat geen originele tittel is :-D
    Tijdens onze 10 daagse zwerftocht op Tenerife waarvan 5 dagen/nachten in het natuurpark boven de 2000m dankbaar gebruik gemaakt van een windstil momentje.
    Wanneer je de melkweg vast legt met 20 sec ( f2,8 op iso 3200 ) wil je natuurlijk scherpe sterren/melkweg en een scherpe voorgrond ( focus stack ). We hadden onze trip gepland bij nieuwe maan om zo weinig mogelijk lichtvervuiling te hebben van de maan om de melkweg zo helder mogelijk te zien. Natuurlijk hebben we de melkweg reeds verschillende keren mogen fotograferen op andere donkere plaatsen ( hoger in het noorden ), maar nog nooit hadden we het center ( meest heldere deel ) van de melkweg gezien of op foto gezet. Doordat we gekozen hadden voor de periode van de nieuwe maan was het pinkdonker waardoor we een beetje licht gebruikt hebben om het onderwerp op de voorgrond te belichten ( ledlamp waar we een oranje gelfilter voor gezet hebben ). Naast de uitdaging om manueel scherp te stellen in het pikdonker en de gepaste hoeveelheid licht om het onderwerp goed te belichten ( die toch ook een paar foto's vroeg ) mocht er niks van wind zijn voor de opname van het onderwerp zelf tijdens het lightpainten, maar ook in de opnamen daarna voor de melkweg mocht er geen wind zijn om de foto's te kunnen stacken. Naast de uitdaging van het scherpstellen in het donker en het lightpainten was er ook nog de koude en de vermoeidheid. Snachts op de teide was het rond de 2 graden en dan helpen uw stramme handen ook niet echt om alles in te stellen. Doe daar nog eens de vermoeidheid bij van hele nachten op pad te gaan en maar 3 u per nacht te kunnen slapen en je begrijpt dat ik toch een beetje blij ben als ik deze opname afgewerkt op mijn scherm zie.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Amaai, je krijgt ze niet cadeau die mooie foto's.
    Heel knap gedaan.
    Speciale bloem, lijkt wel buitenaards, wat dan weer goed past met de melkweg op de achtergrond.

Comment

knap en geduld meer dan beloond.
      nikon coolpix s9100

Comment

Zonder meer, P R A C H T I G !!!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Knap gedaan, staat er mooi op.
          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Hele mooie afgewerkte opname Lieven, de inspanning is eraan te zien
            Tjah, nachtfotografie, leuk maar een mens moet er soms veel voor doen

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Prachtig beeld !
              Je hebt je tijd daar blijkbaar goed besteed !
              De plant, Echium wildpretii is iin tweejarge plant die op de Canatische eilanden voorkomt en die heb je hier prima in je beeld weten te gebruiken !
              Echium vulgare is daar een neefje van, bij ons is die vooral bekend als Slangenkruid
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Je hebt er heel wat voor over gehad!
                Het resultaat mag er zijn; een topplaat!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Bedankt voor je mooie uitleg en je hebt hier een uitzonderlijke mooie foto Prachtig
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

weer een heel mooi project met succes afgewerkt
                    mijn website : klik

Comment

Een prachtig specialeke
                      Groeten
                      Georges

Comment

En NIET in de HoF terwijl dergelijke foto's op het forum van onschatbare waarde zijn voor het imago van ons forum.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Geweldige foto!

Comment

mooie foto!

Comment

jawadde, daar word ik even stil van... prrrrachtig beeld, die melkweg en dan de bloem die een schitterende voorgrond vormt
                              Dat dit niet via de HOF is gegaan, is een klein schandaal eerlijk gezegd... maar goed, de reacties hier maken al iets goed hoop ik
                              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Working...
                              X