Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melkweg + update met dank aan Sieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Melkweg + update met dank aan Sieg

Graag commentaren om dit beter te maken, want het is wel heel leuk om maken, zo midden in een maanloze nacht. Dit smaakt naar meer...
    Op deze vraag kwam er antwoord van Sieg. En wat een antwoord! Hieronder kunnen jullie het resultaat zien van al zijn werk: 2 verschillende bestanden geëxtraheerd uit een enkel bestand van mij en dan bewerkt met telkens een tiental lagen in PS en dan opnieuw samengevoegd. Bezdankt, Sieg.

Groetjes,
    Xavier
    Last edited by xaviermortsel; 25 juli 2023, 22:47.
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

Als je van plan bent om regelmatig de melkweg te fotograferen in groothoek is een ' move shoot move ' een aanrader. dat is een motor die de draaiing van de aarde opvangt. Daardoor is het mogelijk om langere sluitertijden te gebruiken zonder dat de sterren strepen worden en je lagere iso kan gebruiken.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Als leek op dit gebied kan ik je geen tips geven, maar je hebt hier toch al een behoorlijk aantal sterren van de melkweg in beeld kunnen brengen, knap resultaat

Rob,

Comment

Ik ben vooral benieuwd hoe het originele raw bestand eruit ziet Xavier
        Met wat tweaking (aan het originele bestand) zal je veel verder komen, maar zoals gezegd moet ik dan eerst het originele bestand zien, hopelijk in raw
        Je hebt nu vooral enorm veel sterren en daardoor gaat je eigenlijke Melkweg (nevelslierten) verloren

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Prachtige foto, de enige tip die ik kan geven is gebruik een groothoek zodat er meer op staat. Maar ik vind deze foto al geweldig
          Nikon D3300 - Nikon D7200

Comment

Dat is al een mooi begin Xavier !
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
            X