Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Haven

Niet écht natuur, niet écht landschap.
    Er staan mensen en dieren op, maar dan weer zo onopvallend klein...
    maar ik moest hem toch ergens kwijt.

[IMG].jpg[/IMG]

Re: Haven

Erg drukke en in mijn ogen "rommelige" plaat, weet niet wat je zelf hierin ziet of wat je ermee wil weergeven.
    Misschien wat uitleg van jouw kant.

groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
      Erg drukke en in mijn ogen "rommelige" plaat, weet niet wat je zelf hierin ziet of wat je ermee wil weergeven.
      Misschien wat uitleg van jouw kant.

groeten, Jan.
      volledig akkoord met jan. Om te beginnen mss de bovenkant (kaai) eraf croppen? de vlaggen staan ook wat in de weg naar mijn mening...

Is't een gedacht of heb je deze foto's door een venster genomen? Ik zie namelijk een 'vlek?' die zowel op het water én op de vlaggen zichtbaar is

greetz,

Comment

Bij sommige foto's moet je, bij het bekijken, wat méér moeite doen.

Als de boodschap niet overkomt, kan dit zowel aan de toeschouwer als aan de foto zelf liggen.
        Het feit dat julie er reeds de bovenkant zouden afcroppen, bewijst dat de foto zijn zeggingskracht mist, ofwel zien jullie het gewoon niet.

Misschien was ik ook de enige op dit ogenblik die het zag (het in een foto vastleggen, is mij dan niet gelukt)

Ik zal het aan de foto wijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
          Bij sommige foto's moet je, bij het bekijken, wat méér moeite doen.

Als de boodschap niet overkomt, kan dit zowel aan de toeschouwer als aan de foto zelf liggen.
          Het feit dat julie er reeds de bovenkant zouden afcroppen, bewijst dat de foto zijn zeggingskracht mist, ofwel zien jullie het gewoon niet.

Misschien was ik ook de enige op dit ogenblik die het zag (het in een foto vastleggen, is mij dan niet gelukt)

Ik zal het aan de foto wijten.
          Hmmz , ik heb wat meer moeite genomen om de foto te bekijken.
          3 auto's achter elkaar , en ook 3 bootjes ......Denk dat dat hetgene is wat je bedoelt.
          Leuk gezien , maar meer dan een leuke candid kan ik het ook niet vinden
          Last edited by Hanske; 30 maart 2005, 10:55.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

zal mij voor eens de moeite doen:
            juist boven elke boot staat een auto van ongeveer dezelfde kleur en de vlaggen ... op de voorgrond zijn dezelfde als op de middelste boot.
            Nu ben ik moe van de boodschap te zoeken ( in mijn brievenbus zitten er wel meer.)Voor de rest vind ik het een onbeduidende foto met als enige lichtpunt de mooie kleur van het overgebleven water op de ondergrond.
            groetjes
            Last edited by Guest9; 30 maart 2005, 12:04. Reden: moe van de boodschap te zoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
              zal mij voor eens de moeite doen:
              juist boven elke boot staat een auto van ongeveer dezelfde kleur en de vlaggen ... op de voorgrond zijn dezelfde als op de middelste boot.
              Nu ben ik moe van de boodschap te zoeken ( in mijn brievenbus zitten er wel meer.)Voor de rest vind ik het een onbeduidende foto met als enige lichtpunt de mooie kleur van het overgebleven water op de ondergrond.
              groetjes
              Het ging hem absoluut niet om de 3 autootjes en 3 bootjes die toevallig onder elkaar staan en van kleur bij elkaar passen.
              Die toevalligheid heb ik pas bij het 'ontwikkelen' van de foto bemerkt.

Ik wil er ook geen "zoek de betekenis van..." van maken. Het feit dat julie het niet zien, is het feit dat ik er niet in geslaagd ben om uit te drukken wat ik wou.
              Dat is net de kunst van fotografie: dat je een gevoel kan vastleggen, waardoor het gedeeld kan worden met de toeschouwer.

Comment

Het feit dat julie het niet zien, is het feit dat ik er niet in geslaagd ben om uit te drukken wat ik wou.
                Volgende keer beter dan maar
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Dat is net de kunst van fotografie: dat je een gevoel kan vastleggen, waardoor het gedeeld kan worden met de toeschouwer.
                  Misschien wil je ons dan wel vertellen wat jij in deze foto zag op het moment dat je ze maakte.

Groeten, Jan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

ben er ook benieuwd naar!!

Comment

Ik wil er ook geen "zoek de betekenis van..." van maken. Het feit dat julie het niet zien, is het feit dat ik er niet in geslaagd ben om uit te drukken wat ik wou.
                      Akkoord en ook weer niet akkoord. Ik begrijp je uitgangpunt, maar hoeveel foto's en welke kunst wordt juist begrepen. Dit is niet de reden om je fotografie aan te passen !
                      Wat wil je ? Maak een mooie foto van de drie autootjes op de kade (dezelfde lengte, 3 cm hoogte ) .
                      Maak een foto van de drie scheepjes bv. idem, volledige lengte, 5 cm hoogte).
                      Maak een derde foto van de meeuwen op het water en de mast van het schip op de voorgrond: prachtig kleurenspel)
                      Maar is het dit wat je wou , Neen !
                      Wat dan wel, kleine autootjes, miniatuurscheepjes, (mast van) groot schip op de voorgrond
                      Maakt niet uit, je moet je fotografie nooit aanpassen aan de doorsnee kijker, fotografie is kunst en het is niet aan jou om je aan te passen, maar aan de toeschouwer om je te begrijpen.
                      En als je door alle toeschouwers begrepen wordt, is het eigenaardig genoeg geen kunst meer...

Comment

Wat ik eigenlijk duidelijk wou maken was, enerzijds het contrast tussen de man op de boot, die daar enkel de vogels (of eenden) zat eten te geven, en anderzijds de drukte bovenaan (waar op dit ogenblik een markt plaats vond).

Comment

Working...
                        X