Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Niet mis, speciaal effect..... maar als ik naar de onderwerpen en de composities kijk hadden ze best scherp mogen gefotografeerd zijn. Ik kan een "gesofte" foto best verdragen maar onscherp kost mij wel wat moeite in dit geval. Ik heb trouwens het vermoeden dat dat zgn onscherpe
"softwarematig" gebeurd is....en de scherpere versies dus ook bestaan....
Correct me if I 'm wrong....
als je een beeld voor ogen hebt, dus als je naar iets kijkt, dan zijn je ogen steeds gefocused op een enkel ding. De rest is een soort van flou.
Je kan moeilijk het ganse beeld scherp voor je ogen houden. Als je dat wil doen, focussen je ogen constant van het ene naar het andere punt.
Bij deze fotos focus ik in op een bepaald deel van het beeld, en de rest is onscherp gemaakt.
Dit heb ik gedaan om de realiteit proberen weer te geven.
Ik weet het, het klinkt bizar, de realiteit weergeven door onscherpte...
maar een volledig scherpe foto zien we nooit als dusdanig in de realiteit.
deze fotos benaderen het zicht van iemand met een oogafwijking die "tunnelvisie" veroozaakt.
Laat je ogen regelmatig checken (dit is geen publiciteit) want er is wel iets aan te doen, geloof me.
Henri
Comment