Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groen, blauw..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groen, blauw..

normaal maak ik nooit lanschapjes, maar ik gaf het eens een poging

Re: groen, blauw..

gewoon meer landschappen gaan doen hoor, dit is alvast een heel mooi begin.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geslaagde pogingen maar toch een paar suggesties of tips waar jij natuurlijk mee doet wat je zelf wil Bij de eerste foto zou ik een heel stuk van het gras weglaten. Het voegt niet veel toe aan de foto en de horizon staat zo te centraal in de foto. Bij de tweede foto zou ik de lijn van de weg rechts in de hoek laten eindigen dat geeft een krachtiger compo. Was het een heuvelig landschap of staat de horizon scheef bij de tweede foto
      Groetjes Vicky

Comment

De voerstreek.... als ik mij niet vergis.
        De 2e foto heeft links een zweem ... of is het luchtvervuiling?
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Mijn eerste gedacht was ook: De Voerstreek, en meer bepaald de panorama-wandeling vanuit 's Gravenvoeren?

Die "bruine vlek" was me nog niet eerder opgevallen, wel de nogal diepe kleur van de lucht. Heb je hier een polarisatie-filter gebruikt? Dan heb je bij de 2e foto toch wat teveel gepolariseerd, vind ik. Bij de 1e foto valt het op doordat alleen de rechterbovenhoek donkerder is. Polarizatie (in een lanschapsfoto) is namelijk sterk afhankelijk van de stand van de zon.

Wat me ook opvalt is dat je de horizon nogal centraal legt. Ik zou die bij de eerste foto lager leggen (dan ben je direct een groot stuk van het gras kwijt), en bij de tweede foto hoger. Dan leg je nog meer de nadruk op de aarden weg, en zoals vicky al schreef, zou je de weg vanuit een hoek kunnen laten vertrekken.

Desondanks twee mooie beelden van een prachtige omgeving.
          "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

Comment

dank u voor de reaties, ik fotograaf vaak architectuur en kvind het zelf moeilijk om compositie in een landschap ge vinden Het is inderdaad een heuvelachtig landschap in de Voeren.

Comment

Working...
            X