Ik denk dat je de lichtmeting op de bomen gedaan hebt, daarom komt de kerk nogal bleekjes over. In dit geval denk ik dat de lichtmeting beter op de kerk gebeurd was, dan had die meer doortekening. Gevolg zou dan wel geweest zijn dat de bomen onderbelicht waren, maar dat was niet zo erg, want die dienden toch maar als omkadering. Je kon zelfs wat meer ingezoomd hebben zodat de bomen écht het kader uitmaakten. Ook een mogelijkheid was, lichtmeting op de kerk en je flits gebruiken om de bomen wat op te lichten.
Ik vindt het een heel mooie foto en door de belichtingskeuze krijgt het gebouw een surialistisch effect
ik zou er onderaan een heel kleinbeetje croppen zodat het dakje dat nog net in beeld komt weg is
misschien denken anderen er heel anders over ik vindt het echter heel mooi
Zo zie je maar:iedereen heeft een andere kijk op een foto; wat voor de ene een aangenaam gevoel opwekt, kan voor de ander totaal zonder betekenis zijn. Geen probleem mee, hoor.
Voor mij was het vooral iets van :de Notre-Dame (of toch een deel ervan)zien opdoemen van tussen de bomen. Of ook: een tipje van de sluier oplichten alvorens het geheel te voorschijn komt (en dan misschien wel tegenvalt).
I.v.m. de lichtmeting: mogelijkheden probeer ik zeker uit bij gelijkaardige situaties maar dan met mijn nieuw toestel waarmee wel een en ander te regelen valt...
Bedankt voor de reacties .
Zo zie je maar:iedereen heeft een andere kijk op een foto; wat voor de ene een aangenaam gevoel opwekt, kan voor de ander totaal zonder betekenis zijn. Geen probleem mee, hoor.
Voor mij was het vooral iets van :de Notre-Dame (of toch een deel ervan)zien opdoemen van tussen de bomen. Of ook: een tipje van de sluier oplichten alvorens het geheel te voorschijn komt (en dan misschien wel tegenvalt).
I.v.m. de lichtmeting: mogelijkheden probeer ik zeker uit bij gelijkaardige situaties maar dan met mijn nieuw toestel waarmee wel een en ander te regelen valt...
Bedankt voor de reacties .
Luna,
Ik persoonlijk zou minder bomen gekadreerd hebben, en ze onderbelichten, en juiste belichting van "ons madame" gekozen.
Het gebouw staat eigenlijk volledig op de achtergrond, en wordt volledig in het niets geduwd door de bomen.
Ik zou misschien zelfs maar één boom gekozen hebben.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk diepte in zulke foto's te leggen, zodat je aandacht er naartoe geduwd wordt.
Hier is dat eigenlijk het tegenovergestelde.
De gebouw wordt afgeblokt door de bomen, en ik dacht dat dit toch niet de bedoeling was.
Ik bedoel niets persoonlijk met mijn kritiek, ik heb er ook al veel over mij gekregen, en dat is de enige manier om het leren !
Soms postte ik een foto dat ik dacht dat het de max was, en tot de conclusie moest komen dat het toch maar povertjes was, omdat er toch nog bepaalde gebreken uit voort vloeiden.
Gevolg, volgende keer let ik nog beter op !!!
Want van je fouten leert men !
Comment