Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gran Canaria

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gran Canaria

pffft, heb zin om op vakantie te gaan
    Groetjes DD
    Fronstages

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
      Origineel: bij nader onderzoek (zie exif) is de foto laat genomen bij ondergaande zon. Schaduw ligt rechts en diep (zie voetsporen); ergo rechts is oosten en links is westen en de wandelaars (2 sporen waarschijnlijk koppeltje) gingen van rechts naar links om ondergaande zon te aanschouwen.

Inversie:lijkt me, hoewel opbouw harmonischer is, toch minder verdedigbaar

Henri

edit: je zou beide fotos als psychologische test kunnen gebruiken
      m.i. trekt origineel ons naar ondergaande zon en dus rust en romatiek terwijl copie ons laat kijken in de richting van de opgaande zon en dus realisme en voeten op de grond.
      De bewegingsrichting van de diagonale sporen zijn daarbij ook typerend voor de menselijke ingesteldheid.
      In ieder geval: beide versies voor mij prachtig weergegeven
      Wat een diepgang ! Persoonlijk vind ik de gespiegelde versie erg mooi en is het ook een logischer pad. Wij westerlingen zijn gewend om van links naar rechts te kijken en hierdoor zijn de voetstappen beter volgbaar.

Om deze psychologische diepgang enigzins te ondermijnen moet ik toch melding maken van de verkeerde datum en tijd in de camera. Het was 8 uur 's ochtends....
      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
        Corné,
        vindt je de eerste niet sterker worden als je deze spiegelt?
        Misschien is Corné wel linkshandig

3 mooie foto's, met een voorkeur voor opname 3. Typisch door het gezichtje op het huisje, maar de plaatsing vind ik persoonlijk ook iets te centraal.
        Last edited by Havezet; 17 februari 2005, 12:15.

Comment

Ben nochthans zelf links.
          En zoals je misschien wel weet :
          Left people are the only ones who are right in their mind

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
          Misschien is Corné wel linkshandig

3 mooie foto's, met een voorkeur voor opname 3. Typisch door het gezichtje op het huisje, maar de plaatsing vind ik persoonlijk ook iets te centraal.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Mooi zeg, vooral 1 en 2 ... mooie heldere kleuren
            Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
            -------------------------------------------
            Girly
            --------------------------
            Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
            --------------------------

Comment

Persoonlijk vind ik de gespiegelde versie erg mooi en is het ook een logischer pad. Wij westerlingen zijn gewend om van links naar rechts te kijken en hierdoor zijn de voetstappen beter volgbaar
              -----------------------------------------------------
              Inderdaad cvaniperen het is zo, de gespiegelde versie is volgens mij mooier, ik had die ook al in mijn hoofd gespiegeld en inderdaad de foto komt sterker over zo , bij ons in de fotoclub durven wij wel eens de foto spiegelen.
              Groet
              Erik.D
              ------------------------------------------
              Nikon D70 Nikkor 12-24mm Dimage 7Di

This website is for sale! focusgallery.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, focusgallery.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Working...
              X