Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Corné,
vindt je de eerste niet sterker worden als je deze spiegelt?
Als je dit niet goed vindt doe ik hem wel weer weg.
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Origineel: bij nader onderzoek (zie exif) is de foto laat genomen bij ondergaande zon. Schaduw ligt rechts en diep (zie voetsporen); ergo rechts is oosten en links is westen en de wandelaars (2 sporen waarschijnlijk koppeltje) gingen van rechts naar links om ondergaande zon te aanschouwen.
Inversie:lijkt me, hoewel opbouw harmonischer is, toch minder verdedigbaar
Henri
edit: je zou beide fotos als psychologische test kunnen gebruiken
m.i. trekt origineel ons naar ondergaande zon en dus rust en romatiek terwijl copie ons laat kijken in de richting van de opgaande zon en dus realisme en voeten op de grond.
De bewegingsrichting van de diagonale sporen zijn daarbij ook typerend voor de menselijke ingesteldheid.
In ieder geval: beide versies voor mij prachtig weergegeven
Last edited by kodachrome; 16 februari 2005, 17:04.
Zit iets in, maar je zou ook kunnen denken dat Corné bij de gespiegelde versie dan aan de andere kant van de as zon - voetsporen stond en dan is het probleem toch nog opgelost...
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Comment