Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In the spotlight...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In the spotlight...

Merkwaardig, iemand zei mij dat hij nog nooit een zon in twee kleuren gezien had en hier is er weer zo een en wat nog merkwaardiger is, hier is het rood langs boven en bij mij langs onder, dit zal door de filtering van de wolken komen, hoe meer stofdeeltjes in de lucht hoe meer rood.

Ja, mooie foto en de rest is reeds gezegd.

groet
    Manu

Comment

Re: In the spotlight...

Oorspronkelijk geplaatst door Manu
      Merkwaardig, iemand zei mij dat hij nog nooit een zon in twee kleuren gezien had en hier is er weer zo een en wat nog merkwaardiger is, hier is het rood langs boven en bij mij langs onder, dit zal door de filtering van de wolken komen, hoe meer stofdeeltjes in de lucht hoe meer rood.
      Hee, ik geloof dat ik me aangesproken voel. Je lokt me uit de tent, nou, hier ben ik dan.

Een verkleuring zoals in bovenstaande foto ontstaat, zoals je al aangeeft, door wolken of deeltjes in de lucht. Dit speelt voornamelijk als de zon laag staat en het zonlicht een langere weg door door de dampkring moet afleggen. De zon zelf verkleurt natuurlijk niet en dat is nou net het verschil tussen deze foto en die uit Molenruïne. Bij jou is duidelijk de zonneschijf zelf gekleurd, terwijl de wolken die ervoor hangen (zowel voor het rode als voor het gele gedeelte) hun originele kleur behouden hebben. Dat viel me op.

Nogmaals, ik wil helemaal niets negatiefs over je bewerking zeggen of een mening geven of zo'n bewerking wel dan niet kan. Integendeel, ik bewerk er zelf ook op los. Het ging er mij om dat het in mijn ogen zeker een bewerking was en dat niemand anders dat ook met zekerheid constateerde. Wat mij betreft even goede vrienden hoor, en ik kijk uit naar je nieuwe versie.

Comment

Working...
      X