Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's Spanje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's Spanje

Prachtig en erg gevarieerd en onderhoudend album.
    Minpuntje is dat sommige foto's minder scherp zijn en weer andere naar mijn idee wat te veel gesatureerde kleuren hebben. Maar het blijft een heerlijke reeks.
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Mooie foto's vooral nr 1 en 2,schitterend

Groeten
      john

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas

Ongelooflijk dat u meteen weet waar het is. Ik heb 4000 km door Spanje gereden en precies de foto waar we het over hebben weet u exact te lokaliseren! Chappeau!

Ja, als je het daar kent dan is de bewerking misschien iets te, maar ik heb op een ander forum naar meningen gevraagd en die konden niets ontdekken.

Van de route die ik gereden heb, heb ik nu een plaatje aan de gallery toegevoegd.
        Mooie route Leonidas. Wij zijn meerdere keren langs Embals de Yesa gereden op onze routes door Spanje. Wat daar meteen opvalt is de ongelooflijke 'rare' kleur blauw van het water en het ontbreken van toerisme. In bijv. Frankrijk zou het daar wemelen van de campings.
        Een beetje off topic, maar je raakt een gevoelige snaar. Wij zijn verliefd op het wat meer onbekendere Spanje, nl. het noorden. Plaatjes als deze kom je daar in Galicië nog steeds tegen. Niet naar de kwaliteit van de foto's kijken, was mijn eerste camera en is al weer een paar jaar geleden.

met groet
        Chris
        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Hi,

Jofele Pics. Nr 1 en 2 genieten de voorkeur.

Natuurlijk zou je bij 2 kunnen verwachten dat er een stroomopwaarts springende zalm bij staat.

Met PS zou dat kunnen. (salmon tool)

DPaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

De eerste foto heeft iets sprookjesachtigs, irreëel, mooi!
            Ook in je album staan knappe fotokes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
              Mooie route Leonidas. Wij zijn meerdere keren langs Embals de Yesa gereden op onze routes door Spanje. Wat daar meteen opvalt is de ongelooflijke 'rare' kleur blauw van het water en het ontbreken van toerisme. In bijv. Frankrijk zou het daar wemelen van de campings.
              Ja, dat klopt. Maar die kleur van het water (die overigens elke keer als je er langs rijdt weer anders lijkt te zijn en op mijn foto onbewerkt is) zal misschien te maken hebben met de diepte. Wellicht is het daar te gevaarlijk om met gezinnetjes te gaan zwemmen. Misschien is het (chemisch) ook niet zo schoon als dat het eruit ziet.

Nu begrijp ik ook hoe je de locatie zo snel kon herkennen. Die foto is misschien van 10 meter meer naar links genomen dan waar ik gestaan heb met foto 0911. Wel toevallig. Foto 0898 zul je dan ook wel herkennen, dat plaatsje lgt aan dezelfde weg, iets verder van Pamplona af.

Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
              Een beetje off topic, maar je raakt een gevoelige snaar. Wij zijn verliefd op het wat meer onbekendere Spanje, nl. het noorden. Plaatjes als deze kom je daar in Galicië nog steeds tegen.
              Dat zijn mooie routes die je afgelegd hebt! Zo te zien moet je ook in Baskenland wel aardig bekend zijn. San Sebastian (0935, 0937, 0938) is meestal mijn uitvalsbasis. Deze keer deed ik een poging in de Pyrineeën sneeuwfoto's te maken (vandaar de vreemde aftakkingen in mijn route) maar daar waar er sneeuw lag was het ook mistig. Geen enkele deftige foto kunnen trekken. Ben toen maar naar het zuiden gegaan.

Heb je nog meer foto's van Spanje online staan of zijn alle foto's van het pre-digitale tijdperk en liggen ze, net als bij mij, netjes te wachten om ooit eens gescanned te worden?

Comment

Leonidas, je hebt een PM.
                anders gaan we echt teveel off topic
                NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

De eerste is echt bijzonder ,zelfs indien ze zou bewerkt zijn.
                  Doet me aan Dali of Delvaux denken
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

foto 1 (bewerking) is schilderachtig mooi

mvg, Vedi.
                    Canon Powershot S2 IS.
                    Mvg, Vedi.

Comment

Working...
                    X