Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi helder water ook zo te zien, is het diep daar Jan?
Omega, ik weet niet of Jantje je vraag wel gelezen heeft, daarom: Dit is een kunstmatig aangelegd meer. Ik heb me laten vertellen dat het op sommige plaatsen 18 meter diep is, maar gemiddeld 5 tot 6 meter! Er mag trouwens niet in gezwommen worden omdat de bodem steil bergaf loopt. Wanneer je aan de oever staat, is het water trouwens gewoon "zwart" omdat je zelfs aan de oever de bodem niet kan zien.
De steiger die Jantje toont, zit hier half onder water. Het stuk vanaf de oever tot aan de eerste paal zit onder water omdat in de winter het meer als wachtbekken dienst doet en het waterpeil er regelmatig tot 4 meter stijgt tov. het normale peil!
@ pcwiet: bedankt voor de uitleg, maar ikzelf woon er ook zo'n 70 km. vandaan maar had hier al vaker foto's van dat meer en de omgeving gezien.
Daarom maar eens naar daar gereden en rond gewandeld, maar na de broedperiode van de watervogels is het waarschijnlijk nog interessanter voor de fotograaf.
@ Omega en Jantjeb: Als jullie kunnen wachten tot mijn S7000 terug is van de "service" , dan kunnen we zeker eens afspreken voor een Mini-SD. Ik woon er maar 3 km vandaan
dan ben ik ook van de partij als er een mini sd komt
ben zelf van Halen dus voor mij een thuismatch bij wijze van spreke
en pcwiet, zwemmen mag normaal gezien toch wel aan de steiger
allee ik heb er al vele zomers vroeger in het water gezeten
en ooit een enkele keer s'nachts ook al eens in mijn blootje
Comment