Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

    De 8e maart kon ik nog eens weg en en was winters weer voorspeld, alles 's avonds klaarzetten en hopen dat het ook zo is.
    Vroeg uit bed en al snel de baan op richting Horst, ik was de ochtenddrukte net voor.
    Onderweg zou ik een paar stopplaatsjes aandoen in Sint-Pieters-Rode en bij de eerste stopplaats is net toen ik stopte mrt wat opnames mijn toestel van mijn statief gedonderd.
    Mijn super-allrounder een Oly 12-100 lag een halve meter verder dan mijn toestel waar de lensvatting nog aan de body zat.
    Wat doe je dan ? ik was wel even van de hand Gods geslagen, begon voorzichtig alles bij mekaar te rapen en in te pakken met de bedoeling terug naar huis te gaan.

    Ingestapt en dan denk je "lens kapot en met niks zinnigs thuiskomen" dat is ook niet de bedoeling, de rest moest dan maar gebeuren met de groothoekzoom die ik bijhad.
    Van die bewuste dag heb ik er laatst een paar gepost uit Nieuwrode en Sint-Pieters-Rode en er zullen er na dit beeld ook nog wel een paar volgen.

    Hier dan die kenmerkende kapel uit ons Hageland nog maar een keer.

    Klip op het beeld voor groter



    Een goede raad: plaats geen toestel op statief met handschoenen aan zodat je u er met blote handen kan van vergewissen dat het echt goed zit !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

    ja dat is balen als zoiets tegenkomt ,spreek van ondervinding maar dan op een andere manier ,resultaat was hetzelfde (met macrolens 150mm 2.8 )
    ,kon je niet binnen om een kaarsje aan te steken en hopen op een mirakel
    je hebt er toch een mooie foto aan overgehouden

    Comment


    • #3
      Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

      Spijtig van je objectief Frans - body gelukkig wel nog OK precies
      Knap beeld
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

        das een mooie Frans... spijtig voor de lens...
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

          ondanks alles een troost Frans, je maakte toch weer deze mooie opname ....

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

            Een mooie plaat van deze bekende plaats!
            Dat was wel degelijk pech hebben met je lens.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

              Wat een pech kun je hebben, gelukkig ben je verder gereden en hou je er een schitterend mooi beeld aan over.
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

                Het is mij- gelukkig- nog niet overkomen, maar....hout vasthouden zeker hoe dan ook, toch een mooie foto !

                Comment


                • #9
                  Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

                  Da's serieuze pech hebben Frans maar gelukkig bleef de body ongedeerd
                  Mooie opname ven dit bekende kapelletje, het lijkt wel een oude analoge opname

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

                    De foto is iig prachtig, Frans
                    Ik had hetzelfde vorig jaar met Melkwegfotografie. Niet goed op het statief gezet. Mijn groothoek en camera vielen op het asfalt.
                    Gelukkig geen schade aan beiden, alleen mijn Tokina "praat" een beetje, tijdens het scherpstellen.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sint Jozefskapel in de laatste sneeuw.

                      Positief bekijken: "dit valt je geen tweede keer voor" ('k weet het, magere troost...).
                      I.v.m. het beeld : een mooie pen tekening !
                      gr, Hans.

                      Comment

                      Working...
                      X