Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi - al komt kleur van de lucht in het water niet overeen met de kleur van de lucht boven
Peter
Ik vind het ook een mooi beeld, en ook mooi scherp !
Of de weerspiegeling van de lucht in het water klopt of niet.... bij gewone spiegeling misschien niet maar ik denk dat de kijkhoek er ook mee te maken heeft (maar wie ben ik...).
gr, Hans.
Heel fraaie z/w.
Anderen hadden ook al opgemerkt dat de reflectie te licht was, t.o.v. de lucht.
Dat komt omdat de lucht donkerder is gemaakt. Te zien aan de halo, op de grens van de lucht.(L)
Straffe kerel, die dat niet ziet.
Heel fraaie z/w.
Anderen hadden ook al opgemerkt dat de reflectie te licht was, t.o.v. de lucht.
Dat komt omdat de lucht donkerder is gemaakt. Te zien aan de halo, op de grens van de lucht.(L)
Straffe kerel, die dat niet ziet.
ik maak mijn zw foto's aan de bovenzijde en aan de onderzijde altijd donkerder om de blik van de kijker naar het midden te halen ... geleerd van een grootste meesters (die ondertussen niet meer onder ons is)...
en ja straffe kerels die dat niet begrijpen
Maar bij de echte meesters, zag je geen halo's.
Wat ik bedoel te zeggen, dat het idee prima is, maar probeer dat onzichtbaar te doen.
Ik vraag me af hoe me dat doet een bewerking onzichtbaar maken ... maar ik ga het hierbij laten want de halo die U ziet is blijkbaar alleen op uw scherm te zien... en dat het licht onderaan lichter is kan ook te maken hebben met de lichtinval (de zon die bvb. achter de fotograaf staat in een voor de rest bewolkte hemel)....
Comment