Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ponton

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ponton

    Nog eentje van zweden




    Mvg,
    Kurt

  • #2
    Re: Ponton

    Mooie rustig plaatje met wat vertekening van de lens..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ponton

      Het is een mooie locatie, de foto is mooi gelukt, maar er zit geen ziel in de foto.
      Het is een gewoon overzicht en geen duidelijk thema.
      Echter met enkele croppen maak je daar een foto van dat vele mensen zou aanspreken.
      Vroeger plaatse ik wel eens ongegeneerd mijn bewerking op BD, nu doe ik dit allang niet meer.
      Dus als je wilt kan ik mijn versie eens plaatsen. Geen hoogmoed hoor en gen vernedering want ik heb hier ook veel geleerd (en misschien nog meer op een Frans forum), maar hier leer je ook veel wees daar maar zeker van.


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Ponton

        Echt een heel mooi plekje. Maar zo midden op de dag en zo'n blote lucht, is een beetje jammer.
        Ik zou er over denken om een keer met een mooie zonsopkomst (of ondergang) te gaan.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Ponton

          zou een mooie foto kunnen zijn maar op een ander moment en ook een andere uitsnede ,nu is de lucht en het licht wat saai waardoor de foto er niet echt uitspringt ,ik denk ook eens teruggaan op een beter moment fotografisch gezien (Al ligt het waarschijnlijk niet zo voor de hand om zo maar naar zweden te trekken

          Comment


          • #6
            Re: Ponton

            Idd geen ziel; ontbreekt iets in de lucht.
            https://www.julienherremansphotography.com

            Comment


            • #7
              Re: Ponton

              Ik snap jullie commentaren wel. (lang getwijfeld om deze te posten)

              @Red Falcon: post gerust jouw versie hoor, altijd bereid om bij te leren.
              @ Johan en Bopatje: ik bespreek alvast de reisplannen met mn vrouw voor een tripje naar Zweden. De muggen neemt ze er hopelijk nog eens bij

              Bedankt voor de opbouwende kritiek alvast

              Mvg Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Ponton

                Dit is nu wat ik ervan gemaakt heb.
                Een 16:9 formaat met boven-, rechts- en onderaan een stuk afgesneden.
                De lucht heb ik simpelweg een verloop aan gegeven, je kunt er ook met Ps een volledige andere lucht aan geven, met die AI kan alles tegenwoordig.
                Ideaal is het natuurlijk nog niet, daarvoor is het licht te hard, het gaat em om de compositie iets te verbeteren.
                Ik weet natuurlijk niet of het mogelijk was om links van het ponton nog meer in beeld te brengen zodat we bijvoorbeeld zagen waarop die loopplank op lag.
                Ik hoop dat u hier wat aan hebt.

                Groetjes,

                Luc




                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #9
                  Re: Ponton

                  Inderdaad een betere versie ��.
                  Bedankt voor de tip

                  Mvg Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ponton

                    Mooie locatie met veel potentieel, zeker in deze winterperiode en bij opkomende of ondergaande zon.
                    De versie die Luc hier aanreikt is ook een oplossing, al blijf ik qua uitsnede toch liever bij het origineel, daar heb je meer een invoerend element

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X