Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nachtfotografie

    starry sky by Jan Berckmans, on Flickr

  • #2
    Re: Nachtfotografie

    Mooie locatie, maar vind de kleuren heel eigenaardig overkomen
    Het hdr effect is voor mij teveel aanwezig in het onderste gedeelte
    Vraag me wel af of je hier de lucht hebt vervangen ??

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie

      De helft van de lucht eraf, vind ik mooier/beter.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfotografie

        Ik vind uw bewerking super gaaf, je mag al iets durven vind ik.
        Maar laat dat kader aub weg, wij beoordelen veel liever een mooie foto dan een nietszeggend kader. (Een kader voor de foto aan de muur is dan wel weer ok).


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfotografie

          interessant als geheel, maar komt (bij mij) bij nader inzien toch als te "onnatuurlijk" over. Hoort misschien beter thuis in de categorie "abstract" .
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfotografie

            alvast bedankt voor jullie reacties.

            Voor mijzelf blijft het een geweldige foto;
            het was ergens op vakantie, tijd zat, en uiteindelijk ben ik bijna drie uur op deze locatie genoten.

            De voorgrond genomen met gebruikelijk instellingen hiervoor.
            De lucht is een ander verhaal, een tiental foto's op 2.8 - oneindig en rond de 3000 iso. Deze reeks samengebracht in sequator, een stack programma dat geweldig de ruis gaat reduceren.

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfotografie

              Ziet er alleszins niet alledaags uit!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfotografie

                Het is in ieder geval een schitterend idee. En op het eerste gezicht een prachtige foto.
                Als het inblenden perfect was uitgevoerd, zou het echt een prachtige plaat geweest zijn.
                Ik blend tegenwoordig in, met een helderheidsmasker.(luminosity mask) Tot op de pixel raak.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtfotografie

                  Ik zie eigenlijk 2 foto's ,de lucht en de spiegeling , bij het samenstellen zijn er heel veel bewerkingssporen te zien ,waarschijnlijk het blenden nog niet goed onder de knie
                  Deze lucht met alleen de bergen zou een heel ander beeld zijn , maar goed geprobeerd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                    alvast bedankt voor jullie reacties.

                    Voor mijzelf blijft het een geweldige foto;
                    het was ergens op vakantie, tijd zat, en uiteindelijk ben ik bijna drie uur op deze locatie genoten.

                    De voorgrond genomen met gebruikelijk instellingen hiervoor.
                    De lucht is een ander verhaal, een tiental foto's op 2.8 - oneindig en rond de 3000 iso. Deze reeks samengebracht in sequator, een stack programma dat geweldig de ruis gaat reduceren.
                    Dan nog komt de lucht heel apart over, zeker wat de kleuren betreft
                    Er zit redelijk wat Ha in onze Melkweg, maar bij deze opname klopt het niet helemaal
                    Persoonlijke smaak uiteraard ...

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtfotografie

                      Misschien niet echt een realistische weergave, maar is dat altijd nodig? Er is in elk geval een mooi beeld gecreëerd.
                      Sequator is een leuk programma, maar heeft ook zijn beperkingen - het is moeilijk te controleren, je bent tot op een relatief hoog niveau afhankelijk van wat de software voor je beslist bij het blenden..

                      Comment

                      Working...
                      X