Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwpoort II + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Nieuwpoort II + update

In de winter zien de stranden er altijd veel mooier uit ,de wind heeft dan vrij spel over zand ,het licht is ook veel mooier en heel weinig mensen die binnen je breedhoekbeeld vallen

graag de grote versie bekijken met een extra klik

grote versie 2048 pix

update

eerste versie
    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 3 december 2022, 09:45. Reden: horizon rechtzetten

Re: Nieuwpoort II

Mooie plaat met knap licht en scherpte
    De compo vind ik dan maar beetje "gewoontjes" voor jouw doen.

Groetjes kurt

Comment

knap beeld; weer het bewijs dat een goed panorama een aantrekkelijk voorplan nodig heeft.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Mooi maar zou de pier rechts wat optillen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat de "mensen" betreft heb ik een ander oordeel maar dat is eigen aan de maker Knap standpunt.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heb je al geprobeerd tot de helft van die zandkuil te croppen?
            Persoonlijk vind ik uw foto dan super breed en flipt mijn aandacht niet van die kuil tot de pier en van de pier tot de lucht.
            Persoonlijk vind ik dan uw foto meer in evenwicht ook.

Heb ik vroeger als kind veel op die golfbreker gespeeld die juist naast de pier ligt.
            Gevaarlijk om uit te glijden, maar die geur hé, formidabel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Prachtig die heerlijk lege vlakte. Maar ook zeker de 2 rondingen in het zand doen het heel goed.
              Echt een schitterend ruimtelijke foto.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Mooi maar zou de pier rechts wat optillen.
                grt,bouk.
                de horizon van de zee staat mooi horizontaal hoor ,als ik de pier horizontaal zet dan klopt het niet meer , dit is zoals je het ziet vanaf deze plaats en geen lensvervorming

Comment

Knap van licht en kleur ! De wind heeft zijn werk gedaan te zien aan de voorgrond
                  Wat de horizon betreft, als ik kijk naar het verdwijnpunt boven het water uiterst links en het verdwijnpunt net tegen de kop van de pier dan ligt links toch een beetje hoger.
                  Trek je dat recht dan komt de pier uiterst rechts zelfs iets meer dan dat verschil omhoog en dan gaat bouk daar tevreden mee zijn en dan moeten ze in Nieuwpoort Stad nog niet direct hun bottekes gaan aantrekken
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Knap van licht en kleur ! De wind heeft zijn werk gedaan te zien aan de voorgrond
                    Wat de horizon betreft, als ik kijk naar het verdwijnpunt boven het water uiterst links en het verdwijnpunt net tegen de kop van de pier dan ligt links toch een beetje hoger.
                    Trek je dat recht dan komt de pier uiterst rechts zelfs iets meer dan dat verschil omhoog en dan gaat bouk daar tevreden mee zijn en dan moeten ze in Nieuwpoort Stad nog niet direct hun bottekes gaan aantrekken
                    Misschien heeft Frans (en dus Boek ook) toch een beetje gelijk. Boven de golf uiterst links is er nog een klein stukje zee te zien. En daardoor is er inderdaad een mierenneukertje verschil tussen links en rechts (maar mijn ogen zijn ok niet meer wat ze geweest zijn).
                    Zoals we wel weten van jou, is dit weer een pareltje van een foto op een alledaagse plaats. Het zal wel een combinatie zijn van talent, enthousiasme en precisiewerk.
                    Groetjes,
                    Xavier
                    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                    Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
                    Laat de commentaren maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                      Misschien heeft Frans (en dus Boek ook) toch een beetje gelijk. Boven de golf uiterst links is er nog een klein stukje zee te zien. En daardoor is er inderdaad een mierenneukertje verschil tussen links en rechts (maar mijn ogen zijn ok niet meer wat ze geweest zijn).
                      Zoals we wel weten van jou, is dit weer een pareltje van een foto op een alledaagse plaats. Het zal wel een combinatie zijn van talent, enthousiasme en precisiewerk.
                      Groetjes,
                      Xavier
                      ik heb een up geplaatst nadat ik bijna met een vergrootglas in ps heb gekeken en idd er zat een heel klein verschil op maar het is zo weinig ,miss net genoeg om het verschil te zien

Comment

Working...
                      X