Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niemand gaat nog naar de kerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Niemand gaat nog naar de kerk

Na advies van Brombeer en c° (zie evaluaties hieronder) heb ik hier een HDR bewerking toegevoegd. Initiëel wilde ik dat niet doen omdat er daar destijds (foto uit 2013 !) veel wind stond en ik dus niet zeker was of de foto's goed zouden uitgelijnd worden. Maar het valt m.i. nogal mee. En aan de mensen hieronder (CMM, Johan1956 en Brombeer) een dikke dank u om er uw tijd in te steken om mijn foto's te helpen verbeteren.

Dit is een opname die ik maakte in 2013 tijdens een reis door Macedonië en Albanië.
    Een dorpje werd opgeofferd toen een stuurmeer gemaakt werd, alleen de kerktoren en een deel van het dak van de kerk staken nog boven het water uit.
    Last edited by Hans.De.Smaele; 15 november 2022, 18:28. Reden: Herbewerking als HDR

Re: Niemand gaat nog naar de kerk

tja, als hoogste gebouw in een dorp is het frequent dat de kerktoren als laatste onder water verdwijnt (en als eerste terug zichtbaar wordt) bij stuwmeren.

goede positie om de kerk los te maken van de omgeving; het groen vind ik persoonlijk nogal fel.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Leuke compo, waardoor we het beeld inglijden a.h.w.
      Maar ook een foto, waarbij duidelijk is dat je camera niet het dynamisch bereik heeft van onze ogen.
      Daardoor ziet de lucht er heel flets en tegen overbelicht uit.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

De compositie is inderdaad fijn, de rest is gezegd.
        Misschien een googlen op HDR-fotografie (high dynamic range - hoog dynamisch bereik), waarbij drie of meer beelden met verschillende belichting de tegenstellingen tussen donker en helder iets dichter bij elkaar brengen.

Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De wolken krijgen nu het contrast en licht die ze verdienen. Bedankt voor de update.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

groot verschil die up ,nu alleen een klein beetje warmer maken

Comment

Working...
            X