Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solar Eclipse 25 Oktober 2022 - Up Close !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Solar Eclipse 25 Oktober 2022 - Up Close !

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik gebruik een Daystar Quark Rudy, gebruik deze nu een klein jaartje, heel tevreden van.
    Betreft zoiets te gebruiken op je Newtons, dat rrad ik je toch af.
    Ik gebruik nu een 400mm f5 refractor en voor deze opname is zelfs een .5 reducer gebruikt.
    Je moet rekenen dat zo een Daystar al een ingebouwde barlow heeft van ongeveer x4, dus eigenlijk zit je al te snel met teveel vergroting.
    Met mijn huidige setup kan ik dus geen opname maken met de zon er volledig op, dus moet ik nog een kleinere scoop aanschaffen als ik dat zou willen.
    Voor details is het uiteraard wel prima geschikt.
    Je moet ook rekening houden dat een Ha filter het beste werkt vanaf f20 en liefst nog hoger.
    Een dedicated Lunt is uiteraard ook een optie maar wel duur en voor de rest kun je er niks mee doen.
    Als je nog iets wil weten, laat maar horen.
    Ik ben op het ogenblik wel op vakantie, dus als je niet onmiddellijk een antwoord krijgt ….

    Grts
    Sieg
    Hey Sieg,

    Dank je voor de info
    Was een idee tijdens de zonsverduistering, ik stond daar buiten met de EOS R , 70-200 lens en alles wat ik kon vinden van ND en polarisatie filters
    De Quark zou ik nog overwegen maar niet voor direct, eerst een camera upgrade

    Geniet van je vakantie !!!
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #17
      Re: Solar Eclipse 25 Oktober 2022 - Up Close !

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
      Hey Sieg,

      Dank je voor de info
      Was een idee tijdens de zonsverduistering, ik stond daar buiten met de EOS R , 70-200 lens en alles wat ik kon vinden van ND en polarisatie filters
      De Quark zou ik nog overwegen maar niet voor direct, eerst een camera upgrade

      Geniet van je vakantie !!!
      Ja inderdaad, ook solar fotografie is niet bij het goedkoopste, toch niet als je het oppervlak van de zon wilt weergeven.
      Goedkopere oplossingen zijn de wit licht filters, zoals je zegt een zware ND filter of bvb een las glas, ideale en goedkope oplossing om de zon te fotograferen ;-)

      Ik wil toch nog even iedereen er op attent maken om niet zomaar zonder filter je camera met telelens naar de zon te wijzen gedurende de dag, dus felste zon.
      Dit kan blijvende schade aan camera maar nog erger aan je ogen teweegbrengen !


      Rudy, bedankt en ik ben aan het genieten hoor, de vakantie zit er zo goed als op spijtig genoeg.

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 7 november 2022, 22:43.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Solar Eclipse 25 Oktober 2022 - Up Close !

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        Ik begrijp echt niet waarom een dergelijke topfoto niet in de HoF staat....
        Tjah Eddy, dat is het onbegrijpbare aan de HOF uiteraard, niemand die het weet.
        Een unieke foto is niet voor iedereen beter dan een alledaagse foto, kwestie van smaak zullen we maar zeggen, .... of te weinig kennis
        Doch weten we ondertussen wel al dat niet altijd de mooiste foto's in de HOF belanden elke week
        De meeste foto's die hier geplaatst worden die worden waarschijnlijk niet eens opgemerkt, zo hebben we het al meermaals ervaren in andere rubrieken
        je kan ervan wakker liggen, of zoals zoveel goede fotografen BD verlaten, maar je kan er ook eens mee lachen uiteraard ;-)
        Maar of je nu wel of niet in de HOF beland, het maakt je geen betere fotograaf en je verdiend er niks mee, dus eigenlijk maakt het totaal niks uit.
        En voor mij is de appreciatie door de andere goede fotografen hier op het forum meer zeggend dan een plaatsje in de HOF

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 7 november 2022, 22:58.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Solar Eclipse 25 Oktober 2022 - Up Close !

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Tjah Eddy, dat is het onbegrijpbare aan de HOF uiteraard, niemand die het weet.
          Een unieke foto is niet voor iedereen beter dan een alledaagse foto, kwestie van smaak zullen we maar zeggen, .... of te weinig kennis
          Doch weten we ondertussen wel al dat niet altijd de mooiste foto's in de HOF belanden elke week
          De meeste foto's die hier geplaatst worden die worden waarschijnlijk niet eens opgemerkt, zo hebben we het al meermaals ervaren in andere rubrieken
          je kan ervan wakker liggen, of zoals zoveel goede fotografen BD verlaten, maar je kan er ook eens mee lachen uiteraard ;-)
          Maar of je nu wel of niet in de HOF beland, het maakt je geen betere fotograaf en je verdiend er niks mee, dus eigenlijk maakt het totaal niks uit.
          En voor mij is de appreciatie door de andere goede fotografen hier op het forum meer zeggend dan een plaatsje in de HOF

          grts
          Sieg
          Eerlijk ik begreep het ook niet, origineel, knap uitgevoerd gewoon een topper van formaat! Tja de Hof blijft een mysterie.

          Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

          Comment

          Working...
          X