Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweder aan de opaalkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Onweder aan de opaalkust

    ter info en eerlijkheid ,het zijn 2 foto's van 2 verschillende belichtingen op verschillend tijdstip ,om vooral de mooie details in de voorgrond te behouden .

    grote versie


    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 22 oktober 2022, 22:50.

  • #2
    Re: Onweder aan de opaalkust

    Mooier na wat klikjes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Onweder aan de opaalkust

      Moeten we nu spreken van toeters en bellen? Neen hoor...Zolang niemand er achter vraagt, uit interesse, hoe die foto tot stand gekomen is, speelt dit geen enkele rol. Het eindresultaat is voor mij persoonlijk datgene dat telt.
      In dit geval is dat een heel mooie landschapsfoto.
      De maker beslist zelf of hij van bij het posten bijkomende info meegeeft of niet. Daar schuilt in mijn opinie niets "oneerlijks" in. (Het woord oneerlijk enkel maar gebruikt omdat u van eerlijkheid spreekt...)
      En tot slot kan de maker nog steeds beslissen of hij een verfraaid beeld probeert weer te geven, dat niet overeen komt met de realiteit of dat hij een "puur natuur" beeld post.
      En soms kan dat al eens mislopen wegens verschillende omstandigheden.

      Maar Patje, of er hier nu een hdr van 5 opnamen staat of het één enkel beeld is...het eindresultaat is heel mooi en dat telt

      Bart (Die in feite Marc noemt )
      Last edited by Brombeer; 23 oktober 2022, 09:41. Reden: schrijffout
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Onweder aan de opaalkust

        Mooi, maar ik vind de voorgrond wat te prominent aanwezig. Naar mijn mening had een grotere achtergrond de prachtige lucht meer tot uiting laten komen... just my 2 cts he...
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Onweder aan de opaalkust

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Mooi, maar ik vind de voorgrond wat te prominent aanwezig. Naar mijn mening had een grotere achtergrond de prachtige lucht meer tot uiting laten komen... just my 2 cts he...
          Ik apprecieer zeker je eerlijkheid Eddy en er zullen er waarschijnlijk nog zo over denken ik heb het vooral op deze manier gedaan om het drama effect wat meer te benadrukken ,maar ik dat is een persoonlijk gevoel ,dank voor je eerlijke commentaar

          Comment


          • #6
            Re: Onweder aan de opaalkust

            Eerlijk?
            Ik ben de mening van Eddy toegedaan en heb nog een bedenking.
            De lucht is mooi, de bliksem te klein.
            En waarom in hemelsnaam die voorgrond in Z/W?

            En hoe deze foto tot stand is gekomen doet er voor mij niet toe, het is uw creatie en het is en blijft uw werk.
            Tegenwoordig is fotografie bijlange na niet meer als analoge fotografie en nu dat elke software "Artificiële Intelligentie" toepast waarom zouden we er geen gebruik van maken?


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Re: Onweder aan de opaalkust

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Eerlijk?
              Ik ben de mening van Eddy toegedaan en heb nog een bedenking.
              De lucht is mooi, de bliksem te klein.
              En waarom in hemelsnaam die voorgrond in Z/W?

              En hoe deze foto tot stand is gekomen doet er voor mij niet toe, het is uw creatie en het is en blijft uw werk.
              Tegenwoordig is fotografie bijlange na niet meer als analoge fotografie en nu dat elke software "Artificiële Intelligentie" toepast waarom zouden we er geen gebruik van maken?
              hey Luc voorgrond is geen zw hoor alleen het licht is getemperd , dank voor je mening

              Comment


              • #8
                Re: Onweder aan de opaalkust

                Het resultaat levert een prachtige emotionele foto af !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Onweder aan de opaalkust

                  Vind het een prachtige opname Patrick, enorm veel detail en zachte kleuren in de voorgrond
                  En de lucht/bliksem erbij is een mooie plus maar voor mij is vooral de voorgrond van hele grote waarde in dit beeld
                  Leuk dat je even vermeld hoe de opname tot stand is gekomen, uiteraard zoals iedereen schrijft is dat geen verplichting, maar op een fotografieforum, waar iedereen toch het bijschrift leest, toch een grote meerwaarde. Zeker voor beginnende fotografen is dit leerrijk

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onweder aan de opaalkust

                    Erg mooi in groot formaat, daar komt het licht in de voorgrond pas echt goed tot zijn recht
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X