Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Provence - lavendel lonely Tree + UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Provence - lavendel lonely Tree + UPDATE

weer even geleden, hoog tijd om de oogst van deze zomer te verwerken
    het seizoen van de bloeiende lavendel velden is alweer even voorbij, maar wat een openbaring was het voor mij op het plateau van Valensole!!
    waarschijnlijk helemaal "plat" gefotografeerd, maar dat is geen reden om er zelf niet enkele exemplaren van te hebben natuurlijk ;-)

best op zwarte achtergrond...
    UPDATE
    op algemene anvraag toch nog eens een andere crop geprobeerd, benieuwd naar jullie meningen

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 11 oktober 2022, 20:43.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Re: Provence - lavendel lonely Tree

Inderdaad een heel bekende aanblik van die streek. Niettemin een bijzonder mooie versie: mooie compositie en mooie kleuren.

Comment

Het is niet omdat iets plat gefotografeerd is zoals je zegt Steve dat je er zelf geen mooie opnames kunt gaan maken.
      Dat laat je zien met deze knappe opname, heel erg mooi vastgelegd
      Zo te zien liep de Lavendel op z'n laatste ofwel last gehad van de hitte ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
        weer even geleden, hoog tijd om de oogst van deze zomer te verwerken
        het seizoen van de bloeiende lavendel velden is alweer even voorbij, maar wat een openbaring was het voor mij op het plateau van Valensole!!
        waarschijnlijk helemaal "plat" gefotografeerd, maar dat is geen reden om er zelf niet enkele exemplaren van te hebben natuurlijk ;-)
        Integendeel het staat ook nog bij mij op het verlanglijstje ,miss volgend jaar ?
        ik vind het prachtig gedaan ,alleen vraag ik mij af of een lager standpunt waarbij de horizon wat hoger ligt en de lavendelstruiken wat dichter bij de lens niet nog beter zou geweest zijn en dit dan in een 2:3de formaat ,mijn gevoel he ,maar miss heb je dat wel

Comment

Mooie opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi geheel en de lagen in de achtergrond zijn een bonus!

Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Zeker een mooie opname van een mooie streek.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Het is niet omdat iets plat gefotografeerd is zoals je zegt Steve dat je er zelf geen mooie opnames kunt gaan maken.
                Dat laat je zien met deze knappe opname, heel erg mooi vastgelegd
                Zo te zien liep de Lavendel op z'n laatste ofwel last gehad van de hitte ?

grts
                Sieg
                dat klopt Sieg, we waren er 2e week van juli, wat normaal hoogseizoen is voor de lavendel, maar het kurkdroge voorjaar had duidelijk zijn tol geëist. zal nog eens terug moeten gaan voor nog vollere begroeiing denk ik
                Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  Integendeel het staat ook nog bij mij op het verlanglijstje ,miss volgend jaar ?
                  ik vind het prachtig gedaan ,alleen vraag ik mij af of een lager standpunt waarbij de horizon wat hoger ligt en de lavendelstruiken wat dichter bij de lens niet nog beter zou geweest zijn en dit dan in een 2:3de formaat ,mijn gevoel he ,maar miss heb je dat wel

hey bopatje, ik heb er nog HEEEEL veel van de velden en deze locatie, en inderdaad ook met meer voorgrond. probleem daarbij was dat de droge, armoedige grond ertussen ook hard in beeld komt dan, wat geen toegevoegde waarde was vond ik. vandaar deze iets meer gezoomde foto.
                  zal er een dezer eens eentje van posten

Comment

Mooie opname met die geometrie. Persoonlijk zou ik wel croppen net boven de lavendelstruiken die nog in de schaduw staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                      hey bopatje, ik heb er nog HEEEEL veel van de velden en deze locatie, en inderdaad ook met meer voorgrond. probleem daarbij was dat de droge, armoedige grond ertussen ook hard in beeld komt dan, wat geen toegevoegde waarde was vond ik. vandaar deze iets meer gezoomde foto.
                      zal er een dezer eens eentje van posten
                      ja de droogte heeft overal geen goed gedaan kijk maar naar de heide ,hetzelfde probleem

Comment

Prachtige foto. Toch doet de foto het voor mij nog beter in 4:3 formaat, zonder de donkere onderkant en iets minder lucht.

Comment

Voor mij toch met het donkere deel erbij, omdat je dan rustiger de foto inkomt.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Voor mij toch maar de update maar dan wel met de afwerking van de originele, dus zachtere afwerking en minder diepe schaduwen

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                            X