Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondrust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Avondrust

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Avondrust

    Waarom de horizon zo schuin..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Avondrust

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Waarom de horizon zo schuin..?
      grt,bouk.
      Had hier inderdaad de keuze om de horizon recht te zetten bouk. Maar bij het zoeken naar de beste oplossing volgens mijn gevoel kwam ik tot slot bij deze, vanwege de verschillende diagonale lijnen die het moeilijk maakten, behalve als men vanuit de definitie vertrekt dat de "horizon" altijd moet recht staan, en ik de licht gebogen waterpas als scheiding verkoos in de lucht welke me een rustiger gevoel bezorgde.
      Merci bouk voor je reactie
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Avondrust

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        ..... behalve als men vanuit de definitie vertrekt dat de "horizon" altijd moet recht staan...
        Zeker met de zee als horizon...bij bergen is het wat anders..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Avondrust

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Zeker met de zee als horizon...bij bergen is het wat anders..
          grt,bouk.
          Er horizon in de bergen lijkt me niet zo eenvoudig om daar een definitie aan te koppelen bouk. Ik zou graag over dat woord "zeker" in discussie willen gaan maar laten mekaar respecteren !
          Merci voor je opvatting, steeds leerzaam.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Avondrust

            Door het zo te tonen maak je het beeld abstracter, een beetje jouw "eigenzinnige" stijl hé.
            Zelf zou ik met dit beeld ook de horizon rechtzetten of ik zou het verder doordrijven en de ontwikkeling dramatischer maken.
            Maar ...iedereen doet daar zijn "goesting" mee, zo komen we tenminste niet tot eenheidsworst.
            Het is zelfs zo dat ik als ik moet werken naar andermans goesting er voor mij de lol helemaal af is.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Avondrust

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Door het zo te tonen maak je het beeld abstracter, een beetje jouw "eigenzinnige" stijl hé.
              Zelf zou ik met dit beeld ook de horizon rechtzetten of ik zou het verder doordrijven en de ontwikkeling dramatischer maken.
              Maar ...iedereen doet daar zijn "goesting" mee, zo komen we tenminste niet tot eenheidsworst.
              Het is zelfs zo dat ik als ik moet werken naar andermans goesting er voor mij de lol helemaal af is.
              Dank je en zo is dat Frans ! Hopelijk stap jij ook niet af van je eigen goesting Trouwens en voor de zoveelste keer "Iedereen kijkt ANDERS en dat is al jaren bewezen door de wetenschap." Gewoon mekaar wat respecteren en waardering opbrengen voor anderen- hoe groot of klein deze moge wezen - doet onbeschrijfelijk veel deugd en vergroot de stimulans tot creëren van foto's, onze geliefde bezigheid !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Avondrust

                Het gekke is: in je hersenen (de mijne althans) valt die horizon best nog wel mee. 't Is pas als je gaat scrollen dat je ziet hoevéél schuinstand er eigenlijk stiekem is. Interessant.

                Comment


                • #9
                  Re: Avondrust

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Dank je en zo is dat Frans ! Hopelijk stap jij ook niet af van je eigen goesting Trouwens en voor de zoveelste keer "Iedereen kijkt ANDERS en dat is al jaren bewezen door de wetenschap." Gewoon mekaar wat respecteren en waardering opbrengen voor anderen- hoe groot of klein deze moge wezen - doet onbeschrijfelijk veel deugd en vergroot de stimulans tot creëren van foto's, onze geliefde bezigheid !
                  Efkes off topic ... het is al bijna 60 jaar geleden maar ik voel nog steeds de beklemmende sfeer die ik toen ervoer
                  Op mijn achttiende sloot ik mij aan bij een in die tijd "gerennomeerde" fotoclub.
                  Ze pompten u daar strenge regeltjes in en op elk van mijn beeldenkreeg ik bakken afbrekende kritiek, zowel op beeldopbouw als op de uiteindelijke afwerking.
                  Elke vergadering dacht ik met wat beters te komen maar de kritiek werd er niet minder op.
                  Ik had nog mijn lidgeld voor een tweede jaar betaald maar na de 2e vergadering van dat jaar werd het mij teveel ... ik ging daarna niet meer.
                  Daarna had ik nog een hele tijd last om eens een foto naar mijn "goesting" te maken omdat die stomme regeltjes die ze mij inpompten in de weg zaten.
                  Mijn camera ging zo goed als aan de kant, ik maakte hooguit nog wat familiekiekjes.
                  Na een paar jaar toch maar op mijn manier herbegonnen toen er van die regeltjes niet veel meer in de weg zat, fotografie kon ik opnieuw op een prettige manier beleven.
                  Ik ben anders gaan kijken ook naar Fiap-titels en dergelijke
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondrust

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Efkes off topic ... het is al bijna 60 jaar geleden maar ik voel nog steeds de beklemmende sfeer die ik toen ervoer
                    Op mijn achttiende sloot ik mij aan bij een in die tijd "gerennomeerde" fotoclub.
                    Ze pompten u daar strenge regeltjes in en op elk van mijn beeldenkreeg ik bakken afbrekende kritiek, zowel op beeldopbouw als op de uiteindelijke afwerking.
                    Elke vergadering dacht ik met wat beters te komen maar de kritiek werd er niet minder op.
                    Ik had nog mijn lidgeld voor een tweede jaar betaald maar na de 2e vergadering van dat jaar werd het mij teveel ... ik ging daarna niet meer.
                    Daarna had ik nog een hele tijd last om eens een foto naar mijn "goesting" te maken omdat die stomme regeltjes die ze mij inpompten in de weg zaten.
                    Mijn camera ging zo goed als aan de kant, ik maakte hooguit nog wat familiekiekjes.
                    Na een paar jaar toch maar op mijn manier herbegonnen toen er van die regeltjes niet veel meer in de weg zat, fotografie kon ik opnieuw op een prettige manier beleven.
                    Ik ben anders gaan kijken ook naar Fiap-titels en dergelijke
                    We zitten met ons verleden en huidig een beetje op dezelfde golflengte Frans. Ik ben een paar jaren terug me gaan verdiepen in de 'beeldende kunsten' en van toen af ben ik overgestapt naar inhoud = beeldverhaal en kwam het technische op de tweede plaats wat me geen windeieren heeft gelegd Natuurlijk krijg ik geregeld tegenwind ... maar van mijn visie kregen ze me niet meer af. Heb onlangs een bekende fotografe gezien en gehoord, heel interessant !!!
                    @ pppictures : Best verkwikkend om je reactie te lezen m.a.w een foto te lezen. Bedankt.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondrust

                      Leuk om lezen en zien Raymond...dat je nog steeds je eigen koers vaart.
                      'k Zou zeggen "Nie pleuje..."
                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment

                      Working...
                      X