Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uilnevel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Uilnevel

    Object Messier 97 (M 97) te vinden in de Grote Beer.
    De Uilnevel is een planetaire nevel op 2000 lichtjaar van onze zon en zou een 6000 jaar oud zijn.



    Scope: Skywatcher Quattro 250 f/4
    Cam: ZWO ASI 294 MC PRO
    Filter: IDAS LPS D2
    356 subframes x 120 sec @ Gain 200 - Offset 20. Sensor temp -10°

    In Action
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

  • #2
    Re: Uilnevel

    Mooi Rudy, ik heb er de mm's niet voor om deze vast te leggen.
    Er zit wel een serieuze fout in het beeld, er loopt een lichtere streep van linksboven naar midden onder ongeveer

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Uilnevel

      Mooi weer ook !
      Ik zie geen fout maar Sieg zal nog betere ogen hebben dan ik

      "in action" vind ik een mooi toevogsel !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Uilnevel

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Mooi weer ook !
        Ik zie geen fout maar Sieg zal nog betere ogen hebben dan ik

        "in action" vind ik een mooi toevogsel !
        De lijn is een satellietspoor en enkel te zien op de hoge resolutie beelden die je via Flickr kon downloaden.
        Op het geposte beeld (reductie) is die niet te zien (allé toch niet op mijn gekalibreerde 27" sRGB Eizo )

        Ik denk dat het voor velen niet duidelijk is wat ik allemaal uitspook
        Dat is een filmpje van de nieuwe 1000mm telescoop met 25 cm spiegel (in de shoot de stond de vorige setup)
        Blijft indrukwekkend als je de beweging ziet.

        BTW dit is een best betaalbare setup, je kan gekkere dingen doen, onlangs sprak ik een collega astrofotograaf die in Spanje een telescoop had staan
        Ik denk dat die setup rond de 30.000 euro zit + 400 euro maandelijks kosten.
        Last edited by Rudy M.; 9 juni 2022, 09:04.
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment


        • #5
          Re: Uilnevel

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
          De lijn is een satellietspoor en enkel te zien op de hoge resolutie beelden die je via Flickr kon downloaden.
          Op het geposte beeld (reductie) is die niet te zien (allé toch niet op mijn gekalibreerde 27" sRGB Eizo )

          Ik denk dat het voor velen niet duidelijk is wat ik allemaal uitspook
          Dat is een filmpje van de nieuwe 1000mm telescoop met 25 cm spiegel (in de shoot de stond de vorige setup)
          Blijft indrukwekkend als je de beweging ziet.

          BTW dit is een best betaalbare setup, je kan gekkere dingen doen, onlangs sprak ik een collega astrofotograaf die in Spanje een telescoop had staan
          Ik denk dat die setup rond de 30.000 euro zit + 400 euro maandelijks kosten.
          Ik heb niet doorgeklikt naar een grotere versie Rudy, ik zag het meteen hier op mijn scherm
          Zal misschien aan mijn schermpje liggen dat ik teveel details zie ...

          Trouwens, wordt een satellietspoor er niet uit gekalibreerd tijdens het stacken ?

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 9 juni 2022, 11:54.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Uilnevel

            Mooi beeld. Het (lichte) spoor zie ikzelf pas na doorklikken tot de vergroting - en enkel omdat ik ernaar op zoek ging, met de aanwijzingen van hierboven..

            Comment


            • #7
              Re: Uilnevel

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Ik heb niet doorgeklikt naar een grotere versie Rudy, ik zag het meteen hier op mijn scherm
              Zal misschien aan mijn schermpje liggen dat ik teveel details zie ...

              Trouwens, wordt een satellietspoor er niet uit gekalibreerd tijdens het stacken ?

              grts
              Sieg
              Met sigma clipping blijft er dikwijls nog een residu over, waarschijnlijk heb ik er eentje gemist, dat was nog op de oude PC die een pak trager was dan mijn nieuwe op basis van een i7-12700K
              Afgaand op de opmerkingen hier zou ik toch eens het scherm nakijken.
              Zelf heb ik op mijn PC's/ tablets/ smartphone de foto bekeken en nergens vlamde het satelliet spoor er uit.
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Uilnevel

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                Met sigma clipping blijft er dikwijls nog een residu over, waarschijnlijk heb ik er eentje gemist, dat was nog op de oude PC die een pak trager was dan mijn nieuwe op basis van een i7-12700K
                Afgaand op de opmerkingen hier zou ik toch eens het scherm nakijken.
                Zelf heb ik op mijn PC's/ tablets/ smartphone de foto bekeken en nergens vlamde het satelliet spoor er uit.
                Hmm, ik heb niet gezegd dat het satellietspoor "eruit vlamde" maar het viel me wel meteen op, en dat is zeker niet negatief bedoelt, al denk ik dat je het wel zo opneemt ...
                Indien zo, sorry daarvoor ...

                Mijn scherm zou toch moeten voldoen vermoed ik, aangezien deze zelf elke week een kalibratie uitvoert lijkt me dat wel in orde

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 15 juni 2022, 20:06.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Uilnevel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Hmm, ik heb niet gezegd dat het satellietspoor "eruit vlamde" maar het viel me wel meteen op, en dat is zeker niet negatief bedoelt, al denk ik dat je het wel zo opneemt ...

                  grts
                  Sieg
                  Hey Sieg,

                  Helemaal niet hoor, vind het enkel vreemd dat ik dat zelf niet zie en ik neem dat zeker niet negatief op.
                  Ik apprecieer alle opmerkingen en feedback.
                  Jij bent de enige die dit opmerkte, buiten BD post ik ook op astrofotografie fora, deze opm kreeg ik nergens.
                  Je hebt een punt, er zit een spoor in, weinig aan te doen op dat beeld tenzij de volledige postprocessing opnieuw wordt gedaan, maar daarvoor vind ik de data niet goed genoeg
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment

                  Working...
                  X