Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hamburgers enzo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Hamburgers enzo

Drie vliegen in één klap.

Het Hamburger sterrenstelsel, M65 (NGC3623) en M66 (NGC3627) (Astrobin)
    Deze liggen tussen de 35 en 45 miljoen lichtjaar van onze bol verwijderd. Ook gekend als de Leo triplet. Leo omdat ze in het sterrenbeeld Leeuw (Leo) liggen.
    Leo is deze tijden goed zichtbaar, rond middernacht hoog aan de hemel. Regulus is de helderste ster binnen Leo en bevint zich vooraan het sterrenbeeld, de Leo Triplet ligt onder Chertan achteraan Leo.

De lente staat bij astrofotografen gekend als "galaxy season" duizenden sterrenstelsel worden dan terug zichtbaar met de telescoop .
    Naast sterrenclusters = duizenden sterren op een hoop, bestaan er ook galaxy clusters. Boven het sterrenbeeld Maagd is het een waar feest, hopelijk krijgen we nog enkele heldere nachten om hier enkele captures van te maken.

Skywatcher Quattro 250
    ZWO ASI 294 MC PRO
    IDAS LPS D2 (lichthinder-reductie-filter)
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Re: Hamburgers enzo

Mooi beeld. Vorige nacht gemaakt? De omstandigheden leken goed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
      Mooi beeld. Vorige nacht gemaakt? De omstandigheden leken goed...
      Ja, de eerste echt heldere in weken en direct ervan geprofiteerd om wat nieuw gerief te testen.
      Twee objecten gedaan eigenlijk, de Paardenkopnevel en deze.
      Rudy,

Comment

Mooi vastgelegd Rudy dit trio
        Hier bij ons was het een half uurtje helder weer, daarna gans de nacht bewolkt

@Pol, eigenaardig dat het bij jou goed was, hier bij ons, enkele km verder, bijna gans de nacht bewolking

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          @Pol, eigenaardig dat het bij jou goed was, hier bij ons, enkele km verder, bijna gans de nacht bewolking
          Heb op de site gekeken voor de seeing voorspellingen, en een paar keer mijn hoofd naar buiten gestoken. Toen gaan slapen, want moest vroeg op het werk zijn vandaag. Vandaar "leken" ze goed - ik ben niet de hele nacht wakker gebleven

Comment

Hier (net naast de white zone van Brussel) was het vanaf 22h00 echt helder, goede seeing tot de ochtend (ben er om half twee mee gestopt). De komende nachten ziet het er ook terug goed uit
            Ben de planning aan het opstellen.
            Rudy,

Comment

Ik heb gisteren geprobeerd vanop het dak een foto van de sterren te maken ... zo slecht dat ik het niet ga tonen - ik moet nog heel veel oefenen

Dit is daarentegen wederom prachtig !
              Mvg Philip

Comment

Working...
              X