Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het vlonderpad in de verdronken polder (+ update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het vlonderpad in de verdronken polder (+ update)

    Nachtbeeld uit de Verdronken Zwarte Polder nabij Nieuwvliet


    Update


    Origineel
    r
    Last edited by pppictures; 5 februari 2022, 19:55.

  • #2
    Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

    Aanvankelijk sprak de foto me niet zo aan, maar op Flickr is 'm véél mooier !
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
      Aanvankelijk sprak de foto me niet zo aan, maar op Flickr is 'm véél mooier !
      inderdaad : hier wordt de lucht te helder weergegeven.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        inderdaad : hier wordt de lucht te helder weergegeven.
        ik volg
        Groeten
        Georges

        Comment


        • #5
          Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

          Bij valavond genomen, waarschijnlijk voordat de wolken en de regen kwamen (ben ook moeten vluchten gisteren ) 't Is echt al weken ### weer voor dergelijke fotografie

          Ik vind deze wel best geslaagd, ook al is de lucht nog niet donker.
          Richting west -noordwest getrokken?
          Je ziet mooi de melkweg, het Andromeda sterrenstelsel, zelf Triangulum als ik me niet vergis. De Plejaden, C14 dubbel cluster, enz...

          Ik ben fan
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

            Goed bezig Pol, nog wat werk instoppen of teruggaan wanneer het donkerder is
            Ik schrik er eigenlijk wel van dat je aldaar richting het noorden nog zo goed de melkweg kon zien ondanks de vele lichtvervuiling van Vlissingen

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Goed bezig Pol, nog wat werk instoppen of teruggaan wanneer het donkerder is
              Ik schrik er eigenlijk wel van dat je aldaar richting het noorden nog zo goed de melkweg kon zien ondanks de vele lichtvervuiling van Vlissingen
              Zoals de meesten al hebben gezien, is de lucht hier (veel) helderder dan in mijn vorige gelijkaardige shots. Dat komt doordat ik een andere postprocessing methode heb gevolgd, die ik ergens in een boek ben tegengekomen. Het voordeel is dat je meer detail ziet in de lucht, maar - inderdaad - de hemel komt er lichter uit. Aangezien er in het verleden al weleens opmerkingen waren geweest dat de sterren er niet voldoende uit kwamen, wilde ik deze toch eens voorleggen, vandaar. Ik zal ook eens kijken wat ik ervan kan maken in de oude stijl.

              @Rudy: ik ben nà de buien gegaan. Mijn vrouw geloofde me bijna niet toen ik vertrok in de stromende regen "om te gaan fotograferen " - maar ik had op de wolkenradar gezien dat er na de buien een mooi gat kwam. De foto zelf is iets na 23u gemaakt.

              @Sieg: Vlissingen / de vuurtorens aldaar liggen net achter de duinen rechts. Je hebt dus geen rechtstreeks licht, enkel (gelukkig) de verstrooiing. De lichten bovenop de windturbines in de Noordzee zijn wel duidelijk zichtbaar..

              Comment


              • #8
                Re: Het vlonderpad in de verdronken polder

                De up is stukken beter dan de eerst geplaatste, zeker doorklikken naar de grote versie
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Het vlonderpad in de verdronken polder (+ update)

                  De donkere is mooier qua kleur, maar je verliest aan detail in de sterren.
                  Ben benieuwd wat een CLS filter (City Light Suppression) zou doen bij deze vorm van fotografie.
                  Astronomik heeft deze als clip-in filter voor o.a. Sony. Nadeel is dat die geen LED licht filteren
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het vlonderpad in de verdronken polder (+ update)

                    De update is heel mooi.
                    www.photo-rudi.be

                    Comment

                    Working...
                    X