Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
La Geria
Collapse
X
-
-
Re: La Geria
mooi beeld, typerend voor het landschap daar. Jammer dat gelijktijdig niet meer accent op wijnstruik/ -bouw kon gelegd worden.mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Mooi beeld, het had verder nog leuk geweest als er toch iets verticaals in beeld was om het vlakke te doorbreken.
Comment
-
Mooi al wringt het geheel voor het oog een beetje.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
-
ik vermoed op Lanzarote ,daar hebben ze een speciale methode om wijn te verbouwen ,dit wordt gedaan met kleine muurtjes lavasteen die om de wijnstronk gelegd worden ,deze nemen de dauw s'nachts op om in de dag het vocht terug af te geven aan de plant ,knappe opname !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtik vermoed op Lanzarote ,daar hebben ze een speciale methode om wijn te verbouwen ,dit wordt gedaan met kleine muurtjes lavasteen die om de wijnstronk gelegd worden ,deze nemen de dauw s'nachts op om in de dag het vocht terug af te geven aan de plant ,knappe opname !
Sorry Patrick, ik ga het nog wat extra verduidelijken :
De muurtjes staan er in de eerste plaats om de planten te behoeden voor uitdroging en dus te beschutten tegen de wind. De wijnranken zelf staan daartussen in putjes lava waar zich dauw op afzet, de dauw druppelt zo stilletjes naar de voet en de wortels van de struiken.
Vroeger waren dat geen rechte muurtjes maar allemaal halve cirkels waarachter dan telkens een put zat met een rank daarin. Dat is erg arbeidsintensief en wat er nu van overschiet kan eigenlijk maar overleven dankzij steun van de overheid.
In veel van die putjes onderaan tegen de kegelvormige vulkaanmonden daar in de buurt daar staan nu gewoon andere groene planten, gewoonlijk wilde vijgen om min of meer het uitzicht een beetje in stand houden.Last edited by Frakske; 9 december 2021, 11:38.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtGoede opname van die mooie omgeving met veel dieptewerking ! Onderaan zou ik nog een klein strookje, dat beetje pad eigenlijk weghalen
Sorry Patrick, ik ga het nog wat extra verduidelijken :
De muurtjes staan er in de eerste plaats om de planten te behoeden voor uitdroging en dus te beschutten tegen de wind. De wijnranken zelf staan daartussen in putjes lava waar zich dauw op afzet, de dauw druppelt zo stilletjes naar de voet en de wortels van de struiken.
Vroeger waren dat geen rechte muurtjes maar allemaal halve cirkels waarachter dan telkens een put zat met een rank daarin. Dat is erg arbeidsintensief en wat er nu van overschiet kan eigenlijk maar overleven dankzij steun van de overheid.
In veel van die putjes onderaan tegen de kegelvormige vulkaanmonden daar in de buurt daar staan nu gewoon andere groene planten, gewoonlijk wilde vijgen om min of meer het uitzicht een beetje in stand houden.
Comment
Comment