Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik weet niet of je stapje of twee hebt overbelicht? Zo niet, daar kan het overtollige blauw/grijs uit voortkomen. Als dat weg is, dan is het een prachtig exemplaar Philip👍👍👍
mooie foto en ook een beetje minimalistisch door de eentonigheid ,maar miss door een selectie toe te passen van lucht apart zou je deze wat meer kunnen laten onderscheiden van de voorgrond (is maar een ideetje )
Ik weet niet het exacte uur van de opname, want ik vergeet altijd de klok in mijn fototoestel aan passen.
Het is alleszins late namiddag. De volle zon was weg en het blauw is het blauw van de hemel dat door bewolking tevoorschijn komt. Aan de kleuren is niet "gefoeterd". Ik heb wel de indruk dat de hoeveelheid blauw afhankelijk van is de browser het blauw en van de achtergrond waartegen je kijkt.
@Bopatje : Bedoel je met meer onderscheiden lichter maken ?
Ik weet niet het exacte uur van de opname, want ik vergeet altijd de klok in mijn fototoestel aan passen.
Daar heb ik ook last van Philip Vergeet dat ook wel eens Maar, Ik zie nu pas dat je +1 hebt overbelicht. Want ik merk nu op mijn desktop dat de sneeuw wel redelijk wit is.
Update: Als je de hooglichten optrekt totdat alles wit is en de mensen beetje contrasteert, krijg je een heerlijk contrast in de foto
Update: Als je de hooglichten optrekt totdat alles wit is en de mensen beetje contrasteert, krijg je een heerlijk contrast in de foto
Dank voor de tips en het meedenken. Sneeuwfoto's vraagt wat meer vaardigheid - en die heb ik nog niet echt. Op dit ogenblik staat de werkcomputer op bureau, maar ik zal morgen eens kijken wat ik precies heb uitgevoerd. Ik heb de hooglichten wat verminderd omdat ik een "alarm" kreeg van overbelichting. Allez, heel mijn scherm was rood ,. Misschien zijn de waarden van overbelichting wat te laag ingesteld.
Daarbij komt nog dat ik bij overbelichting met de XT2 nogal gemakkelijk groene en blauwe vlekken in beeld krijg.
Last edited by philitalia; 11 november 2021, 11:22.
Mooie minimalistische opname, eigenlijk zie ik er totaal niks verkeerd in qua kleur of belichting
Mss als enige de lucht wat aanpassen, met selectie zoals Bopatje schrijft
Mooie minimalistische opname, eigenlijk zie ik er totaal niks verkeerd in qua kleur of belichting
Mss als enige de lucht wat aanpassen, met selectie zoals Bopatje schrijft
grts
Sieg
Klopt hoor Siegfried 👍 Niet veel mis uiteindelijk 😉 Mijn ideetje was om eens een volledige witte achtergrond te maken, wat het een heel apart effect geef in beeld☺️
Comment