Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andromeda sterrenstelsel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Andromeda sterrenstelsel

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
    Dank je Sieg,

't Ja hier loop ik tegen de 750mm van de telescoop en de crop sensor van de camera aan.
    Een beetje achteruitgaan om hem er helemaal op te krijgen, gaat dus niet
    Ik had eerst gedacht om in twee of vier panelen te werken maar daarvoor is het weer te onstabiel, zou ik twee of vier nachten na elkaar moeten kunnen werken. We kozen dus voor een crop.
    Ik denk om een Skywatcher EVO Star 72 bij te kopen, of een Williams Optics Zenithstar 61 beiden apochromaten, zitten rond de 400mm, met een flattener - 0.8x reducer kan je dan naar 330mm ongeveer.
    Hey Rudy, ik zag net dat er een mooie TS Optics Apo 72/432 FPL53 Photoline OTA te koop staat op TE-LES-KOOP
    Voor echt wel een deftige prijs

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Hey Rudy, ik zag net dat er een mooie TS Optics Apo 72/432 FPL53 Photoline OTA te koop staat op TE-LES-KOOP
      Voor echt wel een deftige prijs

grts
      Sieg
      Dank je Sieg, Inderdaad een interessante scoop.

De plannen zijn hier wat aan het veranderen Mijn oog laten vallen op een RASA 8 of een Takahashi Epsilon.
      Eerst wat fotomateriaal dat stof ligt te vangen verkopen en volgend jaar upgraden... 't is te zeggen als ik dan genoeg gespaard heb
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
        Dank je Sieg, Inderdaad een interessante scoop.

De plannen zijn hier wat aan het veranderen Mijn oog laten vallen op een RASA 8 of een Takahashi Epsilon.
        Eerst wat fotomateriaal dat stof ligt te vangen verkopen en volgend jaar upgraden... 't is te zeggen als ik dan genoeg gespaard heb
        Ik zie dat hij ondertussen al gereserveerd staat, kon niet lang uitblijven uiteraard
        Ja de RASA is mooi materiaal, al denk ik dat ikzelf dan eerder zou kiezen voor een 8" EdgeHD f10 met een Hyperstar zodat hij F2 wordt
        Zo heb je op die manier meer mogelijkheden met één telescoop, zowel een zéér snelle F2 widefield als een lange 2000mm f10 scoop

Tjah, de valkuil van de astrofotograaf hé, altijd wel iets anders dat er leuk uit ziet om aan te schaffen

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik zie dat hij ondertussen al gereserveerd staat, kon niet lang uitblijven uiteraard
          Ja de RASA is mooi materiaal, al denk ik dat ikzelf dan eerder zou kiezen voor een 8" EdgeHD f10 met een Hyperstar zodat hij F2 wordt
          Zo heb je op die manier meer mogelijkheden met één telescoop, zowel een zéér snelle F2 widefield als een lange 2000mm f10 scoop

Tjah, de valkuil van de astrofotograaf hé, altijd wel iets anders dat er leuk uit ziet om aan te schaffen

grts
          Sieg
          Daar was ik nog niet helemaal uit, ben sinds vorig weekend mij aan het informeren en de Edge 8 of de RASA zijn kandidaat, al nijg ik meer naar de Takahashi momenteel, maar die zit een stuk duurder.
          De keuze gaat vooral over snelheid, in onze contreien zijn er weinig heldere nachten en die wil ik dan zo efficient mogelijk gaan benutten.
          Mijn laatste project, 10 uur licht over drie nachten (mist om 1h00) met een f/5, met de RASA is dat anderhalf uur om hetzelfde te bereiken.
          'K heb nog tijd genoeg om me goed te informeren, eerst de vele centjes sparen
          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Prachtig! Leerzame verhalen en commentaren waarvoor hartelijk dank aan ieder
            +1 Ik ken er niks van, maar ik vind het wel interessant.
            Mvg Philip

Comment

er zijn er hier blijkbaar 2 die op de hoogte zijn van dergelijke fotografie ,voor mij is dit een raadsel hoe dit te verwezenlijken ,ik begrijp er de knoppen van ,maar het resultaat vind ik heel fascinerend en ongelooflijk mooi om iets uit de ruimte zo duidelijk te te zien ,die dan nog zoveel lichtjaren zijn verwijderd van ons ,één en al bewondering voor deze kennis van zaken

Comment

Working...
              X